harry potter spel zelf gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannr1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
hallo mensen,

ik heb een spel zelf gemaakt en wel over harry potter. waar alles in voorkomt wat je je maar bedenken kan zoals de films, boeken, fotoos enz. in dit spel zit jezelf op zweinstein en ga je leren. bovendien ga je nog naar de studios waar de films opgenomen worden om zelf een scene te spelen met een van de bekende acteurs, ik heb echt rekening gehouden met de allergrootste wens van iedere fan(zoals ikzelf haha) want ja een fan zou het liefst natuurlijk eens naar die studio gaan, nou in mijn spel wordt dat mogelijk.

ik heb dit gedaan omdat er hier in nederland geen echt spel is van potter en er zoveel fans zijn. en heb ook nog rekening gehouden met de tegenwoordige populaire opkomst van dvd spellen. de vragen die langskomen in dit spel staan op een dvdtje.

maar nu zou ik graag proberen om het uit te brengen, alleen weet ik de weg niet, dus wil ik hier een oproep doen voor als iemand wel de weg weet om een spel uit te brengen, of in ieder geval om het te proberen. weet jij een weg mail me dan, dan kan ik aan de slag want over een paar jaar is potter voorbij omdat dan de laatste film gemaakt wordt en is het te laat. nu is het nog een soort hype.

met vriendelijke groet,

dannr1

Begin eerst maar eens met de uitgever van J.K. Rowling het spel uit te leggen. Op Harry Potter rusten trademarks, en daar heb je je aan te houden.

Als je dat getackled hebt hoef je je niet meer druk te maken over het vervolg, want dat lost de uitgever voor je op.

Suc6

hp spel

hoi,

ja klopt, ik weet dat er rechten op liggen, maar d8 dat ik eerst maar eens bij iemand het spel moest laten keuren zeg maar of het wel iets is voor op de markt. en dat die me dan zou helpen met de rechten. en bovendien, rowling is engels, en het spel wordt nederlands, dus of ze dat dan doen?

Je zult toch echt eerst toestemming moeten hebben van de eigenaar van het character Harry Potter (en de overige characters natuurlijk). Heb je die toestemming niet, maar breng je toch het spel uit via bijvoorbeeld je eigen website of iets dergelijks dan kan je grote problemen krijgen.

Maar ik ben bang dat je geen toestemming gaat krijgen, de rechten voor de bestaande games zijn allemaal van dezelfde fabrikant namelijk E.A games. Je zou kunnen proberen of je via hen meer info kan krijgen.

hp game

hoi, ik heb er misschien niet bijgezegd dat het hier om een bordspel gaat en geen pc spel. en mijn spel is zeker geen kopie van 1 van de 5 potter spellen die nu te krijgen is.
maar toestemming moet zeker komen, maar weet er hier niemand een spellenfabrikant waar ik naar toe zou kunnen schrijven? games in motion heb ik al geprobeert, maar daar heb ik nog geen reactie van terug.

bedankt zover voor de reacties,

dannr1

Dan nog zal je alle toestemmingen nodig hebben, je kan niet zomaar met een spel, over charaters die onder copyright vallen, aanbieden aan een fabrikant.

Als ik jou was zou ik een zoektocht maken op internet naar copyright en de daarbij behorende wetgeving. Zonder toestemming van Rowling, kom je echt niet verder. Sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan