Hauppauge WinTV-PVR-500MCE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Goedemorgen allemaal,
Onlangs mijn laatste casemod afgerond. http://img155.imageshack.us/my.php?image=casemod0dv.jpg
Daar zit een Hauppauge WinTV-PVR-500MCE in. Op één zender na doen alle zenders het perfect. (tv signaal ontvang ik van UPC. )
Als ik iets wil kijken of op wil nemen via SBS6 hoor ik een hoge toon. Heel hoog.....
Onderstaande dingen heb ik al geprobeerd:
rechtstreeks op tv aansluiten > geen fluittoon
signaalversterkers > fluittoon
geen splitter gebruiken > fluittoon
andere inputkabel> fluittoon
andere output kabel> fluittoon

Ik kan bijna niet anders dan concluderen dat het in het mediacanter zit. Waarschijnlijk
de WinTV-PVR-500MCE. Heeft iemand hier ervaring mee? Begin er ondertussen beetje
hopeloos van te worden.

de geluidskaart die ik gebruik is een creative X-fi platinum.
de speakers Logitech Z-5400 Digital 5.1

heb je soms een VIA chipset in dat ding zitten, er zijn bekende problemen met die kaart en via chipsets

uhm. via chipset.. help me ff op weg:D
Met dat ding bedoel je neem ik aan dat je het moederbordje bedoelt?
Dat is een "oud" compaq plankje. 2 gig cpu en heeft wel van alles onboard.
Maar als het met de chipset te maken zou hebben zou ik het op iedere zender moet horen toch?
Het is alleen bij uitzendingen van SBS6

er zijn meerdere problemen - soms geen beeld, soms helemaal geen kanalen ... soms geluidsproblemen - kan je geluisinstellingen doen per kanaal of doet hij dat allemaal zelf ?

het compaq bordje kan inderdaad een "via" chipset hebben, heb je de kaart al eens in een andere pc geprobeerd - ook het programma "dscaler" proberen geeft meestal al meer informatie of het de mediacenter zelf is

ik ga het uitproberen. Hopelijk vandaag nog. alsvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan