Hawking router op @home

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb bij iemand een draadloze router geplaatst van het merk/type
Hawking HWR54G.

Deze werkt op zich goed, maar ik krijg hem niet op @home ingesteld.

Het probleem is dat ik nergens in de routerconfig kan vinden waar ik de computernaamvan @home kan ingeven. Waar ik ook kijk in de setup, ik zie nergens een host / domain veld.

Aangezien het een nieuwe router is, lijkt het me sterk dat die optie niet aanwezig is en ook in de handleiding staat dat je voor sommige providers een host of domain moet invullen.

Helaas vermeld die handleiding vervolgens niet waar dat dan zou moeten gebeuren

Heeft iemand toevallig ervaring met deze router?

:confused:

De router heeft altijd een naam, die naam moet je opzoeken en dan wijzigen in de naam die je van @home hebt gekregen.

JBS zei:
De router heeft altijd een naam, die naam moet je opzoeken en dan wijzigen in de naam die je van @home hebt gekregen.

Dat zou je inderdaad denken, maar deze heeft geen instelling waar je dat in kwijt kunt.

Ook in de handleiding, waar je de setup stap voor stap kunt volgen, komt het niet voor.
Wel zit er een extra blad bij met gegevens over verschillende ISP's, waar wordt aangegeven dat bepaalde ISP's een hostnaam gebruiken. Maar, zoals ik al sschreef, kun je die nergens vinden.

Wat de zaak nog vreemder maakt is dat er wel een vak is voor MAc adres, en 3 vakken voor DNS servers, en dat je ook kunt opgeven dat je een vast IP wil gebruiken,
maar dat er dan weer geen optie is om een domein in te geven van de router.

Het lijkt dus wel of de velden domain en hostname ontbreken in de setup...

:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan