HD 1920x1080 op DVD branden, met .. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verajoost

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Wie weet met welk programma ik de HD 1920x1080 films (.m2ts, .mts) uit mijn Camcorder kan branden naar DVD in 1920x1080 ?

PC: Vista Home Premium, SP2

Als ik Format Factory en ConvertXto DVD gebruik, behoud ik dan de HD-kwaliteit (1920 x 1080) ?

ConvertXtoDVD zorgt voor de beste kwaliteit op de dvd ten opzichte van de lengte van jouw video. Dus: hoe meer video, hoe lager de kwaliteit. Maar meestal krijg je wel twee uur met een redelijke kwaliteit er op.

mrHenkie, mijn m2ts-bestanden duren in totaal 25 min.
Tesamen zijn ze 4.5 Gb in omvang, dus iets minder dan de capaciteit van de DVD (4.7 Gb).
Begrijp ik je dan goed dat met ConvertXtoDVD de DVD-kwaliteit dan HD wordt ??

normale dvd's zijn net geen HD, maar het ligt er dicht tegenaan.

Heb de gratis versie van ConvertXtoDVD gedownload, geinstalleerd en een DVD gebrand.
Resultaat:
- Hoogst mogelijk PAL-resolutie is 720x576, die heb ik dan ook gekozen
- Originele m2ts-bestanden zijn tesamen 4,76 Gb, de DVD is 1,73 Gb groot geworden. Dus 3 Gb is niet gebruikt.
- In het beeld verschijnt de boodschap dat je de tekst van dezelfde boodschap kunt verwijderen door code te kopen
- Kwaliteit is goed maar toch minder scherp dan het orgineel

Ik zal nog eens nadenken hoe ik de video aan mijn vrienden ter beschikking stel.
Al doende kwam ik namelijk op het volgende (simpele) idee: voeg de m2ts-bestanden samen en zet ze op een (8 Gb) USB-stick.
De Sony Bravia die ik eerder dit jaar heb gekocht heeft een USB-slot en speelt m2ts-bestanden prima af. Zonder haperen en in topkwaliteit.
Met zo'n tv is een USB-stick met daarop de bestanden (HD) m2ts-formaat toch een betere optie ?
Of zie ik dan iets over het hoofd ?

Die tekst komt omdat het een probeerversie is. Ik heb de volledige versie. M2ts bestanden slurpen schijfruimte, andere formaten zijn daar veel zuiniger mee. Dat hij minder scherp wordt heb ik nog nooit problemen mee gehad.

De bestanden op een usbstick zetten en dan via de tv afspelen lijkt mij een goede oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan