HD 3870 vs HD 6790

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinscoot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo allemaal,

een tijdje is het plan geweest om een HD 5670 te kopen. Echter is nu de opvolger er de HD 6670. Nu is mijn vraag is deze veel beter dan mij oude HD 3870 Passief gekoeld van Powercolor. En de vraag is werkt deze met mijn PC'tje

Specs:

Moederbord: Gigabyte GA-EP35-DS3
Processor: Intel QuadCore Q6600
Werkgeheugen: 3GB
Videokaart nu : Powercolor HD 3870 Passive
Voeding: Coolermaster 350 Watt ( Deze kan wel eens te licht zijn, maar dat hoor ik graag van jullie. )

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt

Groeten Kevin:)

Laatst bewerkt door een moderator:
die HD6670 past hier op zonder probleem
de HD6670 is een stuk sterker dan de HD3870 tis opzig niet een al te grote upgrade maar wel merkbaar

350watt van Coolermaster is wel heel erg krap het zou kunnen werken
er word een 400watts voeding aangeraden voor deze kaart dit geld wel voor slechtere voedingen
in dit geval heb jij een A-merk voeding dus het zou wel kunnen werken

eenige manier om hier achter te komen is door de kaart erin te stoppen en kijken of de pc opstart/niet crashed

Laatst bewerkt:
Mm, okee maar heeft een HD 3870 dan zoveel minder stroom nodig? Misschien koop ik anders wel een HD 5770 / 6770 en een zwaardere voeding.

nee niet echt
nogmaals het word vaak overdreven die advices door AMD, reden is omdat niet iedereen een goede voeding koopt met veel AMPS op de 12v rail
maar dit is jou geval niet zo Coolermaster staat bekend om goede voedingen te maken

probeer het gewoon je merkt vanzelf wel of de voeding te zwak is

als dit het geval is dan slaat de pc af

Laatst bewerkt:
Okee, maar het is dus niet een hele grote upgrade? Anders geef ik liever wat meer geld uit voor eventueel een betere kaart en voeding. Wat is dan eventueel een goed alternatief met een budget van rond de 150-200 euro inclusief voeding.

ja het is niet een hele grote upgrade

je bent beter uit met bijvoorbeeld een HD6790 of HD5770 (hd6790 is sterker)

en dan een OCZ stealthXstream 500watts voeding erbij

EDIT: klikerdeklik <----- zoiets zou perfect voor jou systeem zijn

Laatst bewerkt:
nee de q6600 is sterk genoeg om de mid range kaarten van AMD te ondersteunen
de HD5750 is opsig wel een kaartje waar je mee kan gamen maar dan kun je niet beter verwachten dan low/medium
je bent beter uit met een HD6700 kaart die zijn nieuwer en net zo zuinig

Okee dan, HD 6800 serie lijkt me wat te hoog gegrepen dan?

Ik denk dat het dan de 6790 en Corsair voeding wordt. Nu nog even uitzoeken hoe ik de voeding in moet bouwen.

HD6800 is ook mid range het zou wel kunnen
maar dan moet je ook je cpu overklokken want anders ga je bottlenecken

Okee, dat was ik niet van plan. Dan wordt het de HD 6790 en 500 Watt Corsair. Bedankt voor de hulp! Ik laat het wel horen als ik het binnen heb, kan nog wel een paar weekjes duren maar dat maakt niet uit.

Vraagje over HD6790

Hallo allemaal,

Gisteren is mij door Firestorm een HD 6790 aangeraden. Deze wil ik dan ook gaan bestellen. Echter zijn er heel veel types van te koop, met 2 x 6 pins aansluiting en met 1 x een 6 pins aansluiting. Maar wat is nu beter? En zit bij elke voeding 2 x een 6 pins aansluiting bijgeleverd? Ik zou graag antwoord op mijn vraag willen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :thumb:

Hallo..

Je nieuwe vraag hierbij gezet.Gaat prima samen.Hoef je geen nieuw topic voor te openen.

Succes met je vraag.

Okee dan! Bedankt voor het overzetten!

P.S. Zou misschien de titel aangepast kunnen worden naar vraagje over HD6790? Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Gisteren is mij door Firestorm een HD 6790 aangeraden. Deze wil ik dan ook gaan bestellen. Echter zijn er heel veel types van te koop, met 2 x 6 pins aansluiting en met 1 x een 6 pins aansluiting. Maar wat is nu beter? En zit bij elke voeding 2 x een 6 pins aansluiting bijgeleverd? Ik zou graag antwoord op mijn vraag willen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :thumb:

zal iets voor de overclockers zijn die meer stroom willen stoppen in de videokaart waardoor
deze sneller/beter gaat werken?

of is het standaard all een overclock edition kaart?
niet elke voeding heeft 2 x 6 pins maar wees gerust de kaart zal een molex to 6 pin adapter met zig mee geven waardoor je alsnog de videokaart kan gebruiken

hallo,

nee zijn allen gewoon standaard kaarten. Volgens mij heeft de kaart van msi, 1 aansluiting, maar van club 3d en powercolor en dergelijke twee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan