Hd 4850 Led betekenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo Mede helpmijers.

Ik heb al een tijdje een Ati Radeon Hd4850, hij deed het altijd perfect.
Tot laatst toen ik hem aandeed. Gingen de 2 ledjes knipperen. Dan ging de ventilator harder draaien, die gaat dan weer zachter draaien. Dan knipperen de ledjes 2 keer. En dan de ventilator weer harder draaien. En dan weer zachter. En dan blijf de ventilator heel zacht draaien. Maar hij doet dan ook niets. M'n beeld blijft zwart en volgens mij
(dat kan ik namelijk niet zien) laad Windows ofzo ook niet!
Ik kan dr maar niet achter komen wat het is. Want 1 led is voor Overhead Beveiliging ofzo. en een 12 Volt Power fault. Maar als ze samen knipperen wat is het dan? Want overheat beveiliging kan het niet zijn. Hij blijft heel koud. Ik heb het al een keer opgelost gekregen, maar ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Ik hoop dat jullie weten hoe ik dit op kan lossen.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Er is ws. geen goede koeling in de pc of die werkt niet goed en de videokaart houdt zich expres stil en doet niks omdat hij bang is oververhit te worden.
Daarom is de kaart ook zo koud: omdat hij maar tot een bepaald aantal graden werkt.

Maar dat er een lampje van de energie brandt kan ook duiden dat er iets mis is met de voeding, waardoor die niet genoeg energie kan geven...

Misschien blijft er ouderwets een bitje hangen.

FF kaartje uit je pc trekken en een nachtje uit je pc houden.
Dan ontlaad deze zichzelf.

Morgen weer proberen, zelfde probleem => voeding checken. misschien aansluiten op andere kabels.

Werkt het dan nog steeds niet => kaart defect

En andere stekker heb ik ook geprobeerd. En een andere slot.
Maar het heeft nog geen effect.
Ik zal proberen hem uit de pc te houden. en dan morgen weer te proberen.

Ik heb genoeg koeling... Een 230 mm fan bovenin. En nog wat fans. Aan koeling kan het niet liggen. Ik heb namelijk net een nieuwe kast, omdat in die andere alles te warm werd ;)

Iig bedankt alvast. Ik laat morgen wel weten of het nog werkt!

Groeten Jelle

Ik weet niet wat ik gedaan heb. Maar hij doet het nu weer.
Volgens een kameraad is het sws een crash kaart. Maar ik denk dat ik maar een keer naar nieuwe vid. kaart ga zoeken.

Iig bednakt. En misschien als het weer gebeurd dat ik die tips ga gebruiken ;)

Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan