HD 4870 Driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi ik heb gisteren mijn videokaart vervangen en ik heb alle drivers geinstalleerd
maar nu krijg ik een melding dat "beheer van bureaublad vensters" is uitgeschakeld
hoe moet ik dit probleem oplossen (ik haat deze witte balk vanonder !)

Ladyke

Hoi Ladyke,

Als dit alles is wat er over vertellen kan.
Dat zou je de nieuwste driver bij AMD kunnen downloaden.
Maar eerst met dat bestand voor alles deinstalleren kiezen en dan daarna de driver installeren.

Het probleem is wat je vanaf vista in windows heb zitten die tranparante glas effect of te wel Aerco.
Waar een HD 4870 geen problemen mee zou moeten hebben.

Succes.

hoi bedankt voor je reactie .

dit wil ik nog toevoegen : als ik de nieuwe driver installeer dan werkt de aero
maar dan moet herstarten en dan werkt ie niet meer (terug witte balk ) :confused:
dus als ik ga naar de probleem zoeker van persoonlijke voorkeuren
dan zegt ie dat beheer van bureaublad vensters is uitgeschakeld, wat ik nooit heb gedaan :confused:
nu voor de 4870 zat er een 3850 in (4870 komt van nieuwere pc van ouders)
en hier werkte die wel goed op :confused:.
dus ik denk dat het iets heeft te maken met DMW.exe (of DWM.exe)
Owhja ik gebruik windows 7 :-)

Ladyke

hoi ik heb hem nu gedeinstalleerd en daarna deet ie het , maar na opnieuw opstarten
(moet) werkte ie niet meer .
dus hebk hem terug geinstalleerd en tijdens dit proces zegt ie kan pakket niet
installeren , nu is ie in d helft met installeren en werkt terug maar nu ben ik benieuwd
of ie het nog doet na herstart .

Hoi Ladyke,

Het is DWM.exe (Desktop Windows Managment) dat heeft inderdaad met aerco en dat glas effect enz te maken.
Maar dat had je al opgemerkt met beheer van bureaublad vensters is uitgeschakeld want dat doet hij dus en dat komt omdat het aerco gebeuren op dat niet kan werken en dan zet hij dat uit.

Je de driver gedeinstalleerd en daarna weer geinstalleerd maar je krijg dus fout melding dat niet alles geinstalleerd kan worden.
Als dat goed begrepen heb uit je laatste post.
Dat is dus voor mij in ieder geval niet acceptabel en dat moet goed gebeuren en niet voor de helft of wat dan ook.

Dus dan moet je weer alles opnieuw deinstalleren.
En daarna naar de temp map gaan die staat in C:\Users\jouw inlog naam\AppData\Local\Temp en alles daar in verwijderen.
Dan dit programma even downloaden en je register schoon laten maken.
De pc opnieuw opstarten.
En dan weer opnieuw installeren.

Welke driver heb je geïnstalleerd?
Welke Windows versie?

grtjes dag

hey ragdoll waar vind ik die appdata want deze staat hier niet in
grtjes ladyke

Ja dat gebeuren ,sorry Ladyke dat had ik er bij moeten zetten natuurlijk.
14.gif

Je moet daar voor bij de map optie's aangeven dat je de verborgen bestanden en mappen wil laten zien.

Ladyke wat bedoel met het werkt niet ?

Weet dus niet wat je met het wil aangeven.

de drivers deinstalleren en daarna met uw progje enzo .
dit heb ik gedaan , dit werkt tot ik de pc heropstart daarna krijg ik weer geen doorschijnende balk

Oké ,maar die installatie liep dus nu wel goed.
En je had de nieuwste driver gedownload.

Start je met windows nog iets op dat iets met media te maken heeft zo als een media player.

En is er meschien gebeurd of heb je iets gedaan op je pc in de afgelopen tijd (dagen of weken ) waardoor er iets met een codec veranderd kan zijn.

Zal wat uitleg daarover geven.
In windows 7 maakt gebruik van een component om video op je monitor weer te geven die dus ook met dat aerco overweg kan.
En in windows 7 is dat enhanced video renderer (EVR).
Daar voor had je Video Mixing Renderer 9 (VMR-9) en die werk ook met aerco.
Met VMR-5 ben nooit mee aan de gang gegaan kan daar zo veel over zeggen.
En Video Renderer (VR) kan niet met aerco overweg en daarmee krijg dus ook die witte weer.

Maar omdat je verder niet aan geeft dat iets zou zijn na het opstarten van windows die Video Renderer (VR) zou gebruiken kan ik dat ook helemaal plaatsen dat daar het probleem in zou zitten.

En daarbij heb zelf ook een HD 4870 gebruikt op windows 7 zonder enig probleem.
Tot hij voor een paar maanden kapot is gegaan en ik hem vervangen heb door een HD 6950.

Dus geef me nou eens een rede waarom het bij wel werkt en bij jou het niet werkt.
Wat mis ik nou aan informatie over jou computer ?

Help me eens een beetje Ladyke want ik vind dat nou eens knap irritant dat ik iets over je computer mis waardoor ik dat nou niet ziet.

Vertel maar zo veel mogelijk over je computer al klets je me oren van kop af.

deze keer was er tijdens de intallatie ook een fout maar blijkbaar was dat :Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable 64bit
blijkbaar had ik er een nieuwere versie op staan .
Dit is de Cpu , Ram En grafisch van pc . wil je nog meer weten van pc ?

Specs.png

ik heb verder niets veranderd aan pc , ik heb wel de grafische kaart van een 3850 naar
4870 veranderd , met de 3850 werkte alles prima .
de 3850 heb ik wel zonder problemen aan de praat gekregen in de andere pc
dus echt Weird :( , mijn buurman zei dat het mss iets met 3D instellingen te maken had
kan dat ?

Ladyke

Hoi Ladyke :) :thumb:

Wat altijd belangrijk is dat waar je nu al in eerste regel mee begint ,hoe was de installatie.
Er ging iets niet helemaal goed dat is zo wie zo altijd belangrijk om te weten.
Kijk je moet het zo zien ,waar jij overheen kijkt en onbelangrijk vind of denk dat is heel iets anders of iets wat zo klien dat het niks uitmaakt hoe dan ook mag jou meschien helemaal niks zeggen ,maar voor mij kan het een zee aan informatie zijn.
Het is vaak maar iets kleins waardoor het dwars zit en fout gaat.

Het gaat dus om de software.
Wat daarvan dwars kan zitten is de software die actief is.
Dus programma's die met windows mee worden opgestart.
De malware of virus scanner of voor naam het beestje hebben mag is ook van belang.

Hier heb meschien nooit aan gedacht ,met installeren open je soms wel eens meerdere bestanden tegelijk als de real-time scanner nogal fel met bestanden die worden geopent is of ook nog eens op bestanden die aangemaakt en bestanden die gesloten worden bestand die verplaats worden gaat scannnen heeft hij daar zijn tijd voor nodig .
Gaat zo'n bestand die installeerd moet worden scannen waardoor dat bestand vasthoud en het in installatie programma loopt met de andere bestanden gewoon door.
Als scannner klaar is en het bestand weer los laat kan het installatie programma al zover zijn dat te laat is om nog mee geinstalleerd te worden.

Ik zeg dus niet hier zo is ,alleen maar als voorbeeld om idee te geven het gaat om een fractie van een seconde het komt zeer zelden voor je zou maar net die ene zijn.

Vergeet natuurlijk niet dat ik jou pc niet zien want moet jij voor me doen.
Dan is er nog dat je moet gaan inschatten hoe met een computer om gaat wat je wel en niet kunt en hoe ver kan met je gaan.

Blijven lachen en we gaan gewoon door opgelost is ,dat komt wel goed.;):d

Iets met 3D instellingen ,nee dat gaat niet zo.
Maar die vraag brengt me wel op een gek idee wat meschien wel even gewoon om te kijken windows zegt daarmee.
Bij Control Panel\System and Security\System heb je die windows experience index zitten.
Waar je dat rate my computer kan doen ben wel benieuwd of hij doet en wat er wordt aangegeven je weet wel bij videokaart windows performance for aerco.

Heb je een deinstallatie programma op je pc ?
Zo iets als dit http://www.ursoftware.com/
Want er blijf gewoon iets op pc ztten wat er deinstallatie niet af wil en dat heeft te maken met iets van ATI.
Want dit wat in een post had vermeld ,ik heb hem nu gedeinstalleerd en daarna deet ie het.
Dat is niet goed ,je had een buroblad zonder aerco moeten hebben en laage resolutie en weinig kleuren of te wel de windows standaard driver had het over moeten nemen.
Maar met wat daar vermelde is er de driver van ATI nog steeds geladen en actief.

Komt goe :thumb:

euhm dit is echt weird :eek:
nu wou ik die kaart terug veranderen , dus hebk amd software gedeinstalleerd en toen
werkte het , dus heropgestart en normaal deet hij het dan niet en nu wel :D
dus ik ga effe wachten , als ik er mss terug problemen mee heb dan laat ik het weten

Ladyke

Ach Ladyke je moet maar zo denken dat er echt weirdo's in deze wereld rond lopen die zo verschrikkelijk erg zijn dat als je die een keer tegen bent gekomen ,je dan buiten die figuren al het andere in de wereld in één keer wel kan begrijpen.

Maar goed wat nu belangrijk is dat je deze dingen terug ziet komen "amd software" en "gedeinstalleerd" en dat er dus daar iets niet helemaal goed gaat.

Als er ook maar iets niet goed naar je zin is of het komt terug of wat daar ook maar mee te maken heeft.
Dan zullen we dat eens zelf in de hand gaan nemem.

Je doet het voor dit forum echt geweldig ,door steeds weer terug te posten met info en dat vol blijf houden.:cool::thumb::thumb::thumb:
Dan komt er altijd een oplossing.

Niet twijfelen en meteen laten weten ik wacht op je.

:):thumb:

hoi hoi ragdoll,

nu ongeveer een weekje verder en hij werk nog steeds :thumb:
maar zoals elke andere jongere wil ik al eens een game spelen ,
nu doe ik dit op een tv via HDMI (tv is 42 inch) en bij die 3850 vulde hij het volledige scherm,
nu met de 4870 is het wel te verstaan krachtigere kaart = beter gamen nu krijgt hij
niet het volledige beeld van de tv gevuld (3850 deed dit wel) .
de resolutie staat al op zijn maximum ,
maar als ik bij rchtsklikken en scherm resolutie ga kijken dan zie ik dat windows
denkt dat de 2 schermen even groot zijn (tekeningetjes zijn even groot)
is er een oplossing om deze op volledig beeld te krijgen ?

Ladyke

owjha al zeker bedankt voor jou hulp :thumb:

Hoi hoi Ladyke,

Heb daar voor ook bij de Catalyst Control Center gekeken ?
Meschien dat het van daar uit iets beter te regelen is.
Heb zelf daarmee een tweede tv scherm helaats geen ervaring.

:thumb:

hoi,
kan ik catalyst control center appart downloaden of is dat dan het volledige pakket.
want sinds ik de drivers gedeinstalleerd heb(ook ccc) werkt hij prima
geen witte balk meer en vensters reageren sneller .
dus ik zou niet willen dat ik alles terug opnieuw moet doen :shocked:

Ladyke

Hoi Ladyke,

Heb je helemaal goed hoor.
CCC is de afkorting van Catalyst Control Center die zit in het volledige pakket samen met de driver en zal al op je pc staan.
Rechtermuis klik op het buroblad en bij mij staat hij dan helemaal bovenaan (snelste manier).

Nee dat zou ik ook niet willen dat alles terug opnieuw moet ,want dan is er iets niet goed.
Maar al was wel zo dan vinden daar toch gewoon weer een oplossing voor ,je weet nu dat je videokaart met de computer het kan.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan