HD 5770 of HD 5850?

Status
Niet open voor verdere reacties.

constructbot

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Dag allemaal,

Ik was van plan om een nieuwe videokaart te gaan kopen omdat mijn HD 4650 het allemaal niet lekker meer trekt. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de HD5850/5770 van ATI, maar weet niet welke ik moet nemen. Er zit namelijk nogal een prijsverschil tussen.
Ik gebruik een 1240x1024 monitor.
q9300 CPU @ 2.5ghz
4gb ram
standaard acer mobo.
windows vista home 64x

Alvast bedankt!

Zelf heb ik een HD5770, die doet het prima.
Een HD5850 is duurder, maar ook beter.
Game je veel, doe je aan videobewerken...?
Het ligt eraan wat je doet, maar als je eens een spel wilt spelen, kan dat prima met een HD5770!

Ik ben wel van plan er lekker mee te gamen, videobewerken doe ik eigenlijk nooit.
Zal een 5770 een spel als crysis lekker kunnne draaien?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus met een 5770 zou ik crysis op very high kunnen spelen? op een lekkere framerate?

Ik heb de MSI R5770 HAWK, zeker aanrader
Vooral omdat hij echt gemaakt is om overgeklokt te worden. Wat trouwens heel makkelijk is.
Ik zat ook te twijfelen, want de 5850 is zeker beter, maar je zit met wachttijd,, dat vond ik een groot nadeel. De 5770 is vrijwel goed op voorraad, dat kan je niet zeggen van de 5850, laat staan als je een oc versie wilt hebben..

Ik hoop dat je er uit komt! :thumb:

Kan je een paar spellen noemen die je daarmee speelt en de bijbehorende fps?
dankjewel:D

Maar daar betaal je ook voor...

Wat is je huidige kaart?

Een HD 4650 van Sapphire, dus dat zal een flinke upgrade worden denk ik.

Owja dat stond ook in je eerste post :P

Dat is een verschil van dag en nacht.
De 5770 is vergelijkbaar met de oudere 4870 en de GTX260

Ik denk dat ik nog maar even ga sparen voor een 5850, ik wil namelijk niet dat ik over een jaar alweer een nieuwe videokaart moet halen.:)

Ja zou eventueel ook kunnen, maar ik hoorde dat de 5850 makkelijk overklokbaar is naar de specs van een 5870:D

Je kunt een 5850 wel overklokken, maar de performance van een 5870 zou hij niet halen.
http://hothardware.com/Articles/AMD-ATI-Radeon-HD-5850-Performance-Review/?page=9

De 5870 is fysiek ook een stuk groter en heeft meer SP's
5850,W-N-225383-3.jpg

Mijn PSU zegt: total output shall not exceed 450W, peak power time shall be less than 17 sec at 500W.
Betekent dit dat ik de 5850 wel kan vergeten?
En hoe groot is de 5850 in de lengte, ik kan geen goede afmetingen vinden op internet. Dit vraag ik omdat er op mijn mobo stekkers zitten die de videokaart waarschijnlijk in de weg gaan zitten als hij 19 cm + is...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan