HD 6950 Vertoning is vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo,

Sinds vandaag doet mijn videokaart raar. Hij functioneert nu prima, maar paar uur geleden begon hij vreemd te doen.
Het is misschien een beetje moeilijk uit te leggen, maar deze foto's helpen misschien:

Na een reboot wilde mijn monitor niet meer aan. Ik heb mijn videokaart ook gekoppeld aan mijn TV. Op mijn TV kreeg ik het volgende te zien:

Vervolgens heb ik even gewacht en nu doet mijn PC het weer. Het gebeurde nog één keer, maar het herstelde zichzelf weer terwijl de PC aan stond.

Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Zoals gezegd heb ik mijn monitor en TV aan de videokaart gekoppeld.

Alvast bedankt voor jullie reactie :)

Dit zijn geloof ik artifacts. Artifacts treden op wanneer de videokaart oververhit raakt (boven de 85 graden Celsius). Download Speccy eens en check de temperaturen; post deze hier. Het gaat mij/ons om de videokaart temperatuur. De sleutel is de videokaart te ontstoffen en te fan schoon te maken met een wattenstaafje.

Nog vragen? Stel ze gerust:thumb:!

PS. Speccy is een veilig programma om de specificaties van je PC te verkrijgen.

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal het even in de gaten houden :)

ps. nee niet overgelockt, heb de kaart al een jaar. Zou best kunnen dat hij te warm wordt.

Ik heb Speccy gedownload, maar de meter van geluidskaart blijf op 0 hangen. Althans, ik denk dat het 0 is. Klopt dit?

Laatst bewerkt:
Hey! Daar was ik weer.
Ik heb de temperatuur even in de gaten gehouden, nadat ik de kaart stofvrij had gemaakt.

Het ging even goed.. totdat ik een spelletje ging spelen. Ik ging even alt-tabben en toen gebeurde het weer.
Zoals ik al zei, speccy hield de temperatuur van mijn kaart niet in de gaten dus ik had even gegoolged ;)

De screenshot ziet er prima uit, maar het beeld dat ik zag was weer in tweeën opgesplitst. Zoals op de vorige foto's te zien was.
De temperatuur van de kaart toen het gebeurde:

Het is mij trouwens opgevallen dat het vaak gebeurd als ik of aan het gamen ben of als ik mijn TV en monitor tegelijk aan heb.
Maar de temp ziet er prima uit? Het is in ieder geval niet in de buurt van 85?

Laatst bewerkt:
Neen, de temperatuur is zeker laag, want dat is in full load. Maar probeer eens de kloksnelheden wat lager te zetten. Dit kan je doen met MSI Afterburner of Trixx. Probeer dan eens een spelletje te spelen en kijk of het weer gebeurt.

Maar dat is toch niet de bedoeling van de kaart? Om hem een stukje terug te draaien?

Ik ga het wel even proberen hoor :) Morgenavond is het weer game avond ;)

Ik heb mhz teruggedraaid. Naar 750 & 1100, maar hij ging weer artifacts vertonen.
Temp was weer max 55. Echter, toen ik mijn TV aan deed (middels de standby knop op de tv zelf) herstelde het beeld zich weer in windows. Hoe kan dit?

Oke.. ik heb nog een aantal dingen geprobeerd. Elke keer als ik mijn TV op het stroom zet.. Dus zoals ik al eerder zei, de standby knop indruk. Dan identificeert mijn videokaart opnieuw alle beeldschermen.

Mijn monitor gaat dan even op zwart en vervolgens meteen weer aan. Het beeld wordt dan ook weer normaal. Dit werkt ook visa versa. Als het beeld weer in het midden is gesplitst en ik doe mijn TV weer uit, dan identificeert
mijn videokaart opnieuw de schermen en is mijn monitor weer normaal. Wat ik echter dan niet meer kan doen is mijn resolutie in spellen hoger zetten dan 1366x768 normaal staat hij op 1920x1080. In windows is het wel 1920x1080 en dat blijft ook zo.

Aanvullende info (?)

Laatst bewerkt:
Contact gehad met de verkoper. Ik ga de kaart opsturen voor een RMA. Ik zal topic op opgelost zetten, dat is immers ook een oplossing ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan