HD 7770 1gb of 2gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistermarijn

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Hoi,
ik heb sinds kort een nieuw beeldscherm met een res van 2048x1152
ik heb nu een nvidia gt 430 en die werkt er niet zo goed mee.(voorheen 1280x1024)
daarom dus nu ff een upgrade.

ik wil nu een Radeon HD 7770 kopen
maar er zijn 2 versies.
1gb : http://www.mycom.nl/componenten/videokaarten/8545/asus-hd7770-dc-v21gb
2gb : http://www.mycom.nl/componenten/videokaarten/8692/asus-hd77702gb

ik snap dat de 2 gb sneller is, maar hoeveel?
is het het waard om die 20 euro extra betalen, want is vind dat wel veel geld.

Wat kan ik beste doen, alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Martijn,

Die kaart met 2GB geheugen is niet zo zeer sneller, hij kan alleen een hogere resolutie aan.
Wat dus erg verstandig is gezien de hoge resolutie van jou beeldscherm.

Die GB extra geheugen is ook nog een extra handig als je aan het gamen bent, daar speelt een extra GB vaak wel een grote rol.

Daarbij als je nu toch een upgrade gaat doen, kan je het meteen maar goed doen en op safe spelen. Die 20 euro maakt dan niet zo heel veel meer uit.

Let wel op dat wanneer je je videokaart upgrade goed oplet of deze in je moederbord past, en of je voldoende voeding hebt.
Je oude kaart heeft namelijk PCI-express 2.0 en de kaart die je voor ogen hebt heeft PCI-Express 3.0.

Greetz,
Rens

Laatst bewerkt:
Hoi

Volgens mij is de 2 gb better bij hogere resolutie dus afhankelijk van welke resolutie de monitor aan kan zou je daar naar moeten kijken welke het wordt.

Hallo Martijn,

Die kaart met 2GB geheugen is niet zo zeer sneller, hij kan alleen een hogere resolutie aan.
Wat dus erg verstandig is gezien de hoge resolutie van jou beeldscherm.

Die GB extra geheugen is ook nog een extra handig als je aan het gamen bent, daar speelt een extra GB vaak wel een grote rol.

Daarbij als je nu toch een upgrade gaat doen, kan je het meteen maar goed doen en op safe spelen. Die 20 euro maakt dan niet zo heel veel meer uit.

Let wel op dat wanneer je je videokaart upgrade goed oplet of deze in je moederbord past, en of je voldoende voeding hebt.
Je oude kaart heeft namelijk PCI-express 2.0 en de kaart die je voor ogen hebt heeft PCI-Express 3.0.

Greetz,
Rens

Bedankt!
trouwens over de pci 3.0 dat past gewoon op 2.0 en zal gewoon werken.

Dat zal ook zeker wel gaan passen.

Alleen de doorvoersnelheid van PCI 3.0 is hoger dan die van PCI 2.0.

ik heb een 500w psu trouwens
Met AMD athlon II x4 645 3.1 GHz
dat moet wel lukken toch met die kaart erbij?

makkelijk neem aan dat het wel een beetje merk is

Laatst bewerkt:
Je eigen linkje(mycom) geeft 500 watt aan als minimale voeding.

Snelle berekening:
Kaart verbruikt maximaal 150(voeding) + 75(PCI) watt = 225.
Je processor maximaal 95 watt

Zit je op afgerond 350 watt, De rest van je componenten erbij die niet heel veel meer zullen verbruiken, dus op zich moet 500 watt geen probleem zijn.

Waar je ook nog even op moet letten is of de kaart wel in je kast past. Hij is vrij lang en gebruikt 2 sloten.

Greetz,
Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan