HD als slave geen master

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
146
na een tip van iemand heb ik voor mijn nieuwe PC de Intel Application accelerator geinstalleerd. Ik merkte direct verschil, het werkt echt. Maar bij het "spelen" met de instellingen zag ik dat de HD als slave staat en geen master. Nou weet ik niet beter dan dat dat eigenlijk moet, maar wat ik niet weet is of dat ook nog weer de performance beinvloed als die wel op master zou staan (ik heb een maxtor 120 gig met 8 mb geheugen).

Stel nou dat dat wel beter zou zijn kan ik dan nu (nadat alles al geinstalleerd is) dit zomaar omzetten met de jumper op de HD of loopt mijn pc dan niet meer goed?

Wie helpt?
 
Of het uitmaakt betwijfel ik. Het zou niets uitmaken als je hem op Master zet. Als je op dezelfde IDE-controller nóg een apparaat hebt hangen, moet je daarvan ook de jumper omzetten.

Groetjes,
Bennie
 
Op zich is het niet vreemd met die Maxtor als slave. Bij mijn broer werkt het ook zo. Een Chaintech mobo met een Maxtor 80/7200 schijf. De Hd single geïnstalleerd werkt niet als master maar wel als slave. Echter de (normale) setting voor de jumper is dan CS.
 
Volgens mij scheelt het wel als je de HD op de juiste positie van de IDE-kabel hangt... heb vorige week een nieuwe PC gekocht mobo van ASUS met AMD 2500+. Heb er een HD van WD (80Gb 8Mb) aangehangen, maar per ongeluk op de (vanaf het mobo gezien) eerste connector op de IDE kabel gehangen. blijkbaar is dit de positie van de Slave wanneer je de HD op CS heb staan. Nu heb ik 'm op de 2 connecter gehangen en draait de PC veel sneller.....toeval of......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan