Hd / bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

LordM1970

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Ik heb maanden geleden een Acer Aspire M3641 gekocht met Vista OS. Binnen de korste keren ging de pc gek doen en liep vast.

Ik had nog Ubuntu en XP liggen, na het formateren lukte het niet om XP te installeren maar wel Ubuntu.

Na een week vond ik het zonde van de pc capaciteiten en heb Ubuntu verwijderd.

Als ik nu van de HD start komt er DOS tekst met een melding over de clock, bios en io. Als ik XP van de CD probeer dan gaat het gedeelte vanaf de CD, maar zodra hij moet toegrijpen op de HD dan krijg ik een blauw scherm met de tekst dat er iets met een virus is of mijn HD of HD drivers.

CHKDSK / F zou een oplossing wezen volgens het blauwe commentaar, maar ik kan niets intikken.

Ik krijg ook een melding dat er media niet gevonden word en ik een kabel moet nakijken.

Maar welke media en welke kabel?

Wie heeft een tip om XP op mijn pc te krijgen????

Alvast bedankt

Je hebt nog steeds een eisa partitie op je hdd staan.
Deze moet je eerst verwijderen met partition magic

Hdd uit pc halen en aansluiten op andere pc met behulp van externe behuizing.

Nou daar ben ik weer...
Ik heb beide met XP geformateerd in mijn oude pc. Maar bij beiden heb ik hetzelfde probleem als ikze in de nieuwe pc plaats.
De pc boot, krijgt het blauwe stop scherm als voorheen en dan begint het booten opnieuw.
De HD kan niet kapot zijn, want booten op mijn oude pc gaat wel.
Is er een truc om alles te wissen van een pc? Het lijkt mij dat er nog iets hangt :(

Iedereen op deze site heeft het over formatteren.
Maar volgens mij weet niemand wat het inhoud.
Een format kan fat 16 of fat 32 of ntfs zijn.
Formatteren betekend niet alles wissen.
Wil je echt je schijf schoonmaken moet je de partitie verwijderen,DAARNA formatteren in een voor jouw makkelijke format.
Dit kan met een booteble cd of dvd van windows.
Waarbij je de bios van de pc instelt dat deze boot vanaf de dvd

Ik heb nu via Partition Magic op de oude pc nu eerst de partitie verwijderd toen NTFS gemaakt.

Toen geboot via XPboot disc, dan weer geformateerd voor ik er XP opdeed.

Toen weer in de nieuwe pc, maar na de begin boot, krijg ik 1 sec een blauw stop scherm en het booten begint opnieuw.

Okee,babilonische spraakverwarring.

Je moet de hdd als deze partitieloos is in de nieuwe pc doen en dan pas xp gaan installeren.
Je kunt niet eerst xp installeren in de ene pc en dan overzetten in een andere pc.
Heeft te maken met drivers van het moederbord,videokaart,en andere hardware.

Laatst bewerkt:
ahhhh....

maar wel als NTFS formateren in de oude pc?

of gewoon als helemaal leeg laten beschouwen?

uuhhh??

je wilt dus een schijf overzetten naar een andere pc???
Waarom niet die schijf in de juiste pc hangen.Opstarten vanaf xpcd(in bios aanpassen)formateren en instaleren...

of begrijp ik je even verkeerd?

als ik de schijf opstart vanaf de HD dan loopt hij vast met een DOS scherm, vanaf XP CD loopt hij vast in een blauw Windows scherm, kan niet formateren vanaf de nieuwe pc

Vanaf mijn nieuwe pc kan ik niets doen met de HD of pc...

Je moet de hdd als deze partitieloos is in de nieuwe pc doen en dan pas xp gaan installeren.

de clou is waarschijnlijk dat je hdd partities als ext2 of 3 erop heeft staan van je ubuntu installatie. Indien mogelijk, verwijder ze met fdisk of ranish (verwijderen niet-dos-partitie) en liefst ook het mbr leegmaken (fdisk /mbr)

alleen zo kom je weer van die partities af. Daarna is de HDD leeg en kun je met de cd opstarten normaal gezien. Wel met de cd dus nieuwe partites maken in het "R" optie gebeuren.

succes

Sorry voor mijn late reactie, de nieuwe deed niets en mijn oude wilde geen internet meer :(

Partitieloos in mijn nieuwe pc, begint de XP cd wel, maar bij de setup krijg ik weer een blauw scherm. Check nieuwe HD of HD manager en er is misschien een virus op uw pc. Als er een virus is en mijn HD is leeg waar dan?

Op de laatste reactie: van waar start ik fdisk /mdr? Via google zie ik alleen dat je repair kan doen, maar zover kom ik niet met mijn nieuwe pc.....zou ik dit doen in mijn oude pc ben ik bang dat ik mijn bestaande HD hier verknal.

Kan ook een conflict van de hardware zijn.
Ik heb hier pliek versie 2 en 3.
een pc van mij lust versie 2 niet ,maar versie 3 wel.
Zit hem ergens in de hardware.

Hoi !

Opstarten van de UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ , de HDD met een van de vele tools partitioneren en NTFS formatteren, en installeren maar !

O ja, ik ga ervan uit dat je in het bios voor IDE-mode of ACPI gekozen hebt, amders krijg je XP nooit geinstalleerd op 'n Sata-schijf.

Greetz,

Harry.

Nou.....
Via Ultimate CD heb ik CMOS schoongemaakt en partities een paar maal veranderd.
XP deed nog niets en ik toen probeerde ik Windows 7 die ik net voor kerst gekregen had......en die werkt nu...

Dank jullie voor de hulp, fijne feestdagen ;)

Hoi !

Graag gedaan, en inderdaad: Win 7 heeft de Sata-drivers aan boord !

Greetz,

Harry.

Ultimate Boot CD

ik heb mijn pc er mee opgestart en komt ook te zien maar doet verder niets
staat helemaal vast :o:o:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan