hd case

Status
Niet open voor verdere reacties.

bimmer

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
op een pc-beurs heb ik een heleboel externe cases gevonden voor een hard disk. maar wat zit daar precies in? kan ik een interne hd in zo'n kastje steken? zit in zo'n case al een voeding? is dat usb? kan ik als leek dat zelf assembleren? is dit een goedkoop alternatief voor een externe hd?

Het is een behuizing, met een ventilatortje erin. Je kan gewoon een interne harddisk erin stoppen, mits ook die maat (bv 3 en een half inch).

Het is wel goedkoper dan een gewone externe harddisk ja ik heb het zelf ook en werkt perfect.

Het is trouwens meestal usb of usb2. Ik heb zelf een usb2 case. Mocht je pc geen usb2 poort hebben dan kun je die gewoon op usb 1 aansluiten, werkt het alleen trager.

en hoe zit het met de voeding? aparte voeding of via usb? hoe weet ik of ik usb 1 of 2 heb?

Volgens mij krijgt ie gewoon voeding vanaf de USB.
Wat voor moederbord heb je?

PS kijk ff naar de nieuwe handtekening-regels.;)
Regels handtekeningen. <--klik.

er zit een voeding bij, gewoon een voedingsadapter die je op de case aansluit, verder sluit je er een usb kabel op aan die je dus aan je computer aansluit op usb poort

Wat voor moederbord heb je?
geen idee, heb geen boekje, één dat niet goed is want ik kan het niet uitbreiden.
PS kijk ff naar de nieuwe handtekening-regels
mijn handtekening werd niet verwijderd dus ik denk dat hij door de beugel kan.
gewoon een voedingsadapter die je op de case aansluit,
dit is helaas al te technisch voor mij! hoe ziet zo'n voedingsadapter eruit?
die je op de case aansluit
op wat precies sluit je die aan? en als de stroom via de usb-poort komt, waarom heb ik dan nog een voeding nodig?
(sorry als dit allemaal domme vragen zijn):o

Voedingsadapter is gewoon een zelfde soort iets als waar je je mobiele telefoon mee oplaad ofzo. Die voedingsadapter sluit je aan op de hdd case, en dus in het stopcontact. Hij moet ergens de stroom vandaan halen, en dat gaat niet via de usb poort van de computer, vandaar dat er een extra voedingsadapter bijzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan