HD clone

• Onderwerp starter Onderwerp starter HMO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HMO

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Ik heb een 1 x 250 GB HD (in 3 partitites) die bijna vol is.

Ik heb er een snellere 1 TB bijgeplaatst en de oude middels HD clone overgezet naar de 1TB schijf.

Ik heb nu een 1 TB schijf die ook 3 partities (H, I, J) heeft, echter totaal ook maar 250 GB ??:shocked:??.

Hoe krijg ik de 1 TB schijf als C: (ipv H) , maar dan wel met zijn volledige capaciteit, bijv 3 partities 450,450 en 100.

GrtZ, Harrie

Het proces nog een keer uitvoeren, maar dan vóóraf op de 1 TB schijf al dezelfde schijfletters (inc. primaire partitie -> C ) aan te maken als de te klonen schijf nu heeft?
De restende hoeveelheid geef je vooraf een willekeurige letter?

Ik had vooraf de 1 TB zo geformateerd en ingedeeld als in mijn voorbeeld vermeld. 450-450-rest.

Na de HD - clone aktie heb ik op de 1TB 2 partities van 115 en 1 van de c.a 10GB, de overgebleven GB's zie ik wel in beheer (bij de laatste partitie), maar niet via verkenner bij de laatse drive.

?

Aha, dan is het opgelost, want de in schijfbeheer zichtbare resthoeveelheid is nog niet "toegewezen" en dáárom niet zichtbaar in de verkenner. Wijs 'm maar toe / maak er een partitie van en het komt goed.

enne, kan ik daarna gewoon van H: C: maken, in de bios opstartvolgorde HD aanpassen.
Oude Maxtor 250 GB als 2e en de WD als eerste opgeven.

Dan zou alles het weer moeten doen???

Kan ik het resstant ook toevoegen aan de 1e partitie van de 1TB schijf??

Je kunt nimmer de primaire partitie (waarop Windows staat) van drive letter veranderen.

En als ik de SATA kabel van de primaire drive uit het moederbord verwijder, en opstart vanaf CD.

Als ik in beheer kijk zie ik de J-schijf bovenin het overzicht 191GB, en onderin de grafische weergave J, 704GB. Geen niet toegewezen ruimte.

GrtZ, Harrie

Doe maar eens één of twee duidelijk zichtbare screendumpjes, dat maakt het "praten" wellicht duidelijker.

Zie bijlage.

Met pijl aangegeven verschil in grootte.

GrtZ,

Harrie

Bijlagen

• Beheer.GIF
    Beheer.GIF
    43 KB · Weergaven: 25
Is het geen optie om die "vreemd" doende partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken? Ik zie namelijk aan het plaatje nu ook niet direct wat er mis zou moeten zijn gegaan.

De indeling is automatisch ingedeeld door HD clone.

Ik denk dat ik de hele schijf opnieuw formateer en dan alle opnieuw indeel.

Is het mogelijk om dan ipv met HD clone, gewoon alles te kopi:eren van C naar H en daana de drive's te wisselen?

Zoals ik al eerder schreef, je kunt een primaire partitie (C) niet zomaar van driveletter laten wisselen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan