HD compleet leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tynos

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
27
ik wil windows er opnieuw op zetten. Maar dan wil ik dat mijn Hardeschijf echt helemaal leeg gemaakt word. Zodat er geen resten op staan van de vorige windows.
Ik gebruik windows xp en wil xp er weer opnieuw opzetten.

Bestaat er hier een programmatje voor.

Alvast bedankt.
 
Nee, je zal hem echt leeg moeten maken via de instalatie van XP.
Of door in MS DOS het volgende uit te voeren:
format_c: ( _ = spatie)
 
Nee, je zal hem echt leeg moeten maken via de instalatie van XP.
Of door in MS DOS het volgende uit te voeren:
format_c: ( _ = spatie)

In MS DOS format c: uitvoeren zal never werken. XP heeft geen MS DOS en als je de Dos prompt in XP bedoelt, gaat het ook niet werken, want de Dos prompt maakt deel uit van XP en een actieve XP kun je niet formatteren.
 
Ik had weleens gehoord dat je op je harde schijf alles om kan zetten naar nulletjes zodat de harde schijf eindelijk leeg is.

Ik weet niet of dit wel echt klopt en bestaat
 
Ik had weleens gehoord dat je op je harde schijf alles om kan zetten naar nulletjes zodat de harde schijf eindelijk leeg is.

Ik weet niet of dit wel echt klopt en bestaat

Dat kan. Je kan hiervoor een "low format" tool van de fabrikant gebruiken.
 
maar een low format duurt tog erg lang af, ik weet niet hoe groot de schijf.
 
maar een low format duurt tog erg lang af, ik weet niet hoe groot de schijf.

Inderdaad bij een flinke schijf kan dat wel eens een dag of drie duren, ik spreek uit ervaring. :)

killdisk is een betere optie, of (als je niets te verbergen hebt) gewoon formatteren met de XP cd.

Of via dos met een win98 opstartfloppy.
 
Oke bedankt,

Ik dacht dat alleen xp er opnieuw opzetten niet genoeg was om die computer weer lekker
draaiende te krijgen.
Maar als formateren wel goed helpt dan doe ik dat gewoon.
De harde schijf is 160 GB. denk dat dat lang duurt.

Bedankt voor de hulp.
 
format

Als je formateert, dan zal XP een lege schijf zien en NIETS ( hopenlijk : grapje ) doen met datgene wat met speciale software wel nog gelezen zou kunnen worden. Naarmate je langer gebruik maakt van je nieuwe installatie zal er meestal steeds meer informatie verloren gaan, van alles wat 'onder' het geformateerde deel ligt ( figuurlijk gesproken ).

Wil je echt alles v d HD af hebben dan moet je schredderen en dat duurt iets langer.

Als je nog een oude win98 diskette liggen hebt is het super makkelijk om de partitie ( NTFS ) te VERWIJDEREN en vervolgens bv FAT32 te formateren. Vervolgens zal je nieuwe XP installatie die DOS partitie NTFS formateren. Dan heb je al een erg schoon schijfje .....

XP ziet alleen de nieuwe NTFS geformateerde partitie :) :) :) .

Gr. Leon25 :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan