HD copieren met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrethelen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Ik heb een laptop en wil graag een HD copieren naar een lege HD. Hoe doe ik dit en welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken. Zijn hier speciale kabels voor (van HD naar usb bijvoorbeeld ?)

Hier kun je bv Norton Ghost voor gebruiken, image van de ene harddisk maken en terugzetten op de andere

Andre, welkom op Helpmij

quote: Hier kun je bv Norton Ghost voor gebruiken, image van de ene harddisk maken en terugzetten op de andere

Daarmee heb je nog geen reaktie op HOE dat moet.

Zit die ene HD in de laptop en wil je die op die andere HD hebben? Of wil je het andersom? Graag wat meer info :)

Bedankt voor de reactie's. Het is een losse HD met daarop besturingssysteem en programma's wat gekopieerd moet worden naar nieuwe HD (ook los). De laptop kan dus als tijdelijke opslag (=image?) fungeren. Is hier ook een speciale kabel voor ?

Als je de HD die gekopieerd moet worden in een kast heb hangen kan dat met een crosslink kabel.

er bestaan ook hd cases waar je die lege hd insteekt en via usb alles overzet

persoonlijk zou ik voor ghost kiezen
zoals robert1978 al zei:)

Als je niet zo'n case hebt is die niet zo goedkoop als een kabel. Ik heb een case en het werkt idd goed.

Het probleem is dat het besturingssysteem windows nt is, en dat dit niet met usb werkt, ga in eerste instantie een cross over kabel proberen.

Ik heb nu mijn laptop en ghost 9.0 met een crosslink kabel op een pc met win nt aangesloten. Via de laptop vind het programma nu alleen de c schijf. Wat moet ik doen zodat ghost de hd van de computer dedecteerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan