HD crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
:confused:
suggestie's/tips gevraagd:
HD schijf met Windows ME van PC is gecrashed (software). Kan ik zonder meer de systeem directories verwijderen en via een opstartdiskette er Win 98 op zetten zonder mijn data kwijt te raken?...en de programma's vervolgens er weer op te zetten.
en / of:
Harde schijf in ander PC zetten als slave en data veiligstellen, vervolgens formatteren. Kan ik dan ook het systeem (W98) erop zetten en deze via het netwerk upgraden alvorens de HD terug te zetten in oorspronkelijk PC ...dit i.v.m. C:\windows directory ??

Ik wil af van Windows ME en naar Windows 98.
Ik heb er weinig ervaring mee.

Bedankt alvast, Frans

:(

HD-Crash

Misschien heb je iets aan mijn ervaringen.
Kijk op http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/crash.pdf.

Ik denk dat het beste is om al de informatie die je veilig wilt stellen het beste naar een andere harde schijf/systeem over te zetten. Ik weet niet hoe groot je systeem en veilig te stellen data is en ook niet welke opslagmiddelen je jer beschikking hebt.

Kijk om te beginnen of je het systeem in de veilige modus kunt opstarten en vandaar proberen om je data veilig te stellen.

Hoi Jaap,
je link werkt niet. Server plat?
Denk dat ik de harde schijf maar overzet naar een andere PC.....data overzetten, HD terug zetten en formatteren....alleen 3,5 inch drive lijkt te werken.
Heeft iemand nog suggestie's?

groet Frans :(

dat is inderdaad de veiligste manier, hd in andere computer data kopieren en vervolgens weer terug en format/install.

Om dit soort dingen in de toekomst te vermijden kun je meerdere partities maken, een voor documenten en de andere om van te werken. op die manier kun je altijd de instalatie partitie formateren zonder dat je data gevaar loopt. je moet er echter wel genoeg ruimte voor hebben.

db

HD-Crash

Geplaatst door fbijltje
Hoi Jaap,
je link werkt niet. Server plat?

groet Frans :(

Nee, er staat helaas een punt achter de URL. Als je die weg laat werkt de verbinding wel. Jammer

:(
Had punt niet gezien :).
Ga de HD overzetten...
Heeft iemand nog suggestie's om email te redden? (outlook express 5.5)

groet Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan