HD data niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

digi2003

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Beste forumleden,
Op één van de HD's in mijn PC staan gegevens, maar die zijn niet zichtbaar terwijl ik in mapoptie's "verborgen bestanden weergeven" heb aangevinkt
Als ik op de schijf kijk in "mijn computer" staat er 42 GB aan data op. Als ik hem open is de map leeg.
Hoe kan ik zichtbaar maken wat er nog op staat. Op deze schijf had ik filmbestanden staan die ik met Edius heb bewerkt, en daarna heb verwijderd.
Met vr.gr.
Koos

kijk es in de prullenbak ... Je hebt immers de bestanden verwijderd, volgens wat je zelf getyped hebt: Op deze schijf had ik filmbestanden staan die ik met Edius heb bewerkt, en daarna heb verwijderd.

Laatst bewerkt:
Onduidelijke melding: Je hebt je alleen gericht op 1 map, maar niet op systeemmappen.
Bovendien vermeld je niet hoeveel MB/GB je denkt nu 'kwijt' te zijn.

Kijk eens hier voor een mogelijke verklaring waar (een deel van) 'de rest' gebleven is.

Tijs.

Hoeveel ruimte heb je nog op andere schijf/schijven?
Als je perse die zaakje terug wilt halen moet je eens een programma proberen als GetDataBack (hiren's bootcd 10) of soortgelijke programma's
Die andere schijf heb je nodig om gevonden data op te zetten.

Succes

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil geen data terug halen. Het enige wat er op stond waren filmbestanden. Deze heb ik verwijderd om weer een lege schone schijf te hebben voor een nieuw filmproject.
Ik verwachtte een lege schijf over te houden, maar helaas staat er in "mijn computer" data op deze schijf. Open ik de schijf dan zegt hij "deze map is leeg"

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    12,6 KB · Weergaven: 37
  • 2.JPG
    2.JPG
    26,2 KB · Weergaven: 42
Nog gekeken in de link die ik meteen in mijn eerste posting aangaf?
Bedenk dat 10% (misschien zelfs wel 12%) van de partitie-grootte de standaard waarde is voor de opslag van herstelpunten, wat wel redelijk overeenkomt met die 40 GB die je nu 'kwijt' bent.

Tijs.

Aha,

Kijk eens in een RECYCLER map.
Daar staan bestanden als:
S-1-5-21-1644491937-299502267-725345543-1003
Deze kun je verwijderen op een na.
Als je de oudste verwijderd en daarna de prullenbak leeg maakt, denk ik dat je je ruimte weer terug hebt.
Succes ermee.

Dank voor de reactie, echter waar vind ik de RECYCLER map. Als ik in het zoekventer bij "start" naar RECYCLER map zoek vindt hij niets

Dat is een verborgen map, net zoals de mappen waar de herstelpunten staan. Kijk nog eens in die link waar ik nu (voor de 3de keer alweer) naar verwijs. Daar staat ook in hoe je die map(pen) wél zichtbaar krijgt.

Tijs.

Beste Tijs,
Al in mijn 1e post staat dat "verborgen mappen weergeven"staat geselecteerd.

Je hebt over het instructie-deel over systeembestanden heengelezen, maar staat wel in de link:
Select Show hidden files and folders , remove the selection from Hide protected operating system files and then click OK .

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij mij staat in mapoties het volgende. zie bijlage
En als ik op de schijf klik krijg ik "lege map" en niets met "recycler" o.i.d.mapoties.JPG

Wat je nog zou kunnen proberen is Schijfcontrole. Klik dubbel op Deze Computer/daarna met de rechtermuisknop op de schijf. Kies daarna Extra gevolgd door Schijfcontrole. Voer een standaard controle uit. Misschien zit die verloren schijfruimte (GB's) wel in verloren clusters. Dit kan een controle met Schijfcontrole verhelpen.

Als je alleen een oplossing zoekt, is het dan niet handiger die schijf even te formatteren? Ben je zowel systeemherstel als recycler bestanden kwijt. Als je de oorzaak wilt weten moet je nog even verder spitten.

Ben benieuwd wat er gaande is.

Ik zou je drie soorten programma's willen adviseren:
chkdsk c:\ /f op de commandline.
c:\ of als je een andere drive gebruikt die letter gebruiken.
Kan zijn dat windows eerst opnieuw wil opstarten. Gewoon zijn gang laten gaan. In speciale gevallen start hij meerdere keren op.

Een tweede mogelijheid:
http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag
of een ander defragmenteer programma. Misschien wel dat van windows zelf. (Defrag op commandline ingeven)
Misschien dat dit de fout ziet en herstelt.

Een derde mogelijkheid:
Een programma wat je pc naloopt op fouten. Defragmenteert ook.
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
Ook hier zijn er meerdere van en op meerdere manieren te krijgen.

Succes ermee

Ik wil even reageren op ReneDirks,
Bij mijn weten staan systeemherstel bestanden op de C schijf en niet op een willekeurige data schijf. Maar ik kan het mis hebben.

Het O/S systeemherstel wel (ervan uitgaande dat dat C: is. Maar ook andere schijven kunnen gemonitord worden, daar kunnen namelijk ook applicaties op staan. En daarnaast kun je ook nog de 'previous versions' van documenten/bestanden hebben. En die kan voor iedere willekeurige schijf zijn ingesteld - staat volgens mij standaard alleen uit voor externe schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan