hd en 2 branders

Status
Niet open voor verdere reacties.

pslijper

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Berichten
533
om het verlies te compenseren van mijn kapote cd speler (zie twee topics terug sectie cd recorders) heb ik er een brander bij van wegen geen al te grote geld buidel een liteon 52x24x52.
Als ik nu de aansluiting voorschriften lees begrijp ik dat deze branders op de 2e ide moet als zijnde master maar en hier komt dus mijn vraag de oude minder goede brander moet die op 1e ide als slave of op 2 ide als slave
 
Ervan uitgaande dat je alleen met de nieuwe brander zult gaan branden, is het het beste om die nieuwe dan idd IDE2 master te doen en de oude IDE1slave.(mits vrij uiteraard)

Je kunt aan de buitenzijde, op beide recoders vinden hoe je de jumper moet zetten bij elke configuratie.
Dus haal de oude er eerst even uit om dit te bekijken.
(zet pc wel uit en zonder stroom)

PS.Vergeet die punt en komma niet, dit leest wat minder sloom/irritant/saai...
 
wat is het verschil of ik hem op ide 1 slave doe of ide 2 slave ?
 
Geplaatst door pslijper
wat is het verschil of ik hem op ide 1 slave doe of ide 2 slave ?

Zover ik kan bedenken geen.
Maar je hebt straks 3 apparaten aan te sluiten? 1HD en 2 CD-rw?
Dan is mijn inziens, de standaard configuratie is meest logische:
IDE1 master: HD
IDE1 slave: oude brander
IDE2 master: nieuwe brander

Elke andere configuratie is ook goed, je alleen zorgen dat je de 2 branders/spelers niet op dezelfde IDE zet ivm de eventuele nadelige gevolgen bij het "on-the-fly" kopieëren van cd's.
Verder willen de meeste branders alleen lekker branden op master, dus zodoende dus nieuwe op ID@2 master...
 
Bedankt @temptation nu begrijp ik ook waarom die oude het nooit zo goed deed heb hem altijd op ide2 als zijnde slave gehad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan