HD en diepvreies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo, allemaal

Ik zit in de sh.. Heb hier een HD die "tikt" maar niet meer te lezen is, de HD draait maar tikt voortdurend en wordt niet herkend ('t is een USB-geval, maar 'k hebt het ook reeds rechtstreeks aangesloten, zelfde resultaat). Heb hier op het forum het één en ander gelezen over de diepvries. Kan iemand mij hier meer over vertellen, hoe de HD behandelen, invriezen met of zonder case, wat doet die koude met de HD, hoelang is ze mogelijkerwijs teug bruikbaar, ....

Dank

Jan

Dat doe je bij een vastgelopen hd, als hij nog draait en hij tikt kan hij de startsector niet vinden, dan heeft een diepvries weinig zin.

In de diepvries krimpt alles, en de bedoeling is dan dat de vastgelopen kop op de platter weer vrijkomt, maar in dit geval, kliko?

Je zou in windows eens schijfcontrole kunnen uitvoeren of misschien helpt om je schijf een keer te defragmenteren.

Laatst bewerkt:
Lange Pier,

Je hebt, zoals gewoonlijk, gelijk, de diepvries heeft niet geholpen, het kreng "tikt" lustig verder.

Welke crack weet er verder nog raad, wat kan ik nu aanvangen (chkdsk en dergelijk zijn kompleet onmogelijk, want de HD wordt niet herkend, zelfs niet in het bios)? Ik vrees dat ik zal eindigen met een professionele "datarecovery", doch dit kost handen vol geld (komt voor mijn HD op ± € 1200 naar ik vernomen heb).

Alvast bedankt

Jan

Laatst bewerkt:
De gegevens van de harde schijf staan op die opstartsector, dan kan de bios er ook niets mee, vandaar dat getik, de arm slaat steeds terug om die sector te vinden.

Zijn die gegevens dan zo belangrijk? geen backup?

Tegen de zijkant een tik geven kan helpen, als hij het doet, aanlaten, de gegevens eraf halen, maar ik vrees met grote vrezen.

Lange Pier,

't is de BU, en de PC is gecrasht, dus komplete ramp. En 't is de HD van een vriend, met alle familiefoto's van het laatste jaar, dus 't is een ramp. Bedankt voor je hulp, ik zet deze topic voor opgelost.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan