hd en dvdwriter delen 1 ide-poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
hd en dvdwriter delen 1 ide-poort: zijn er reden te bedenken waarom ik dit niet zou moeten doen? (als tijdelijke oplossing)

bedankt voor je reaktie

Marcellinus zei:
hd en dvdwriter delen 1 ide-poort: zijn er reden te bedenken waarom ik dit niet zou moeten doen? (als tijdelijke oplossing)

bedankt voor je reaktie

Dit is toch een tijdelijke oplossing?:)
Aan de 2e poort als master werkt wat sneller bij het branden.

Lange Pier zei:
Dit is toch een tijdelijke oplossing?:)
Aan de 2e poort als master werkt wat sneller bij het branden.
ik was gewoon benieuwd. het is een configuratie dat volgens mij niet veel voorkomt en ik vroeg me af waarom?

Een HD en een brander samen op een ide kanaal aansluiten heeft als gevolg dat de snelheid van je HD omlaag gaat.

De meeste branders zijn nog mode 2, terwijl nieuwere ide schijven mode 5 of 6 ondersteunen.

De ide poort past zich aan aan het langzaamste device, dus je HD zal dan ook op mode 2 werken, wat aanzienlijk langzamer is.
Dus altijd je brander op een andere poort aansluiten, en als je die niet meer hebt kan je beter een externe case voor je brander nemen dan een voor je HD voor maximale snelheid.

Laatst bewerkt:
messed-up zei:
Een HD en een brander samen op een ide poort aansluiten heeft als gevolg dat de snelheid van je HD omlaag gaat.

De meeste branders zijn nog mode 2, terwijl nieuwere ide schijven mode 5 of 6 ondersteunen.

Het ide kanaal past zich aan aan het langzaamste device, dus je HD zal dan ook op mode 2 werken, wat aanzienlijk langzamer is.

Waar haal je die al lang achterhaalde onzin nu weer vandaan.:confused:
Als je het niet weet, post dan niets.

Niets achterhaald en geen onzin. het gaat over ide niet over sata.

informeer jezelf eerst goed voordat je zelf zulke onzin verkondigt:p

messed-up zei:
Niets achterhaald en geen onzin. het gaat over ide niet over sata.

informeer jezelf eerst goed voordat je zelf zulke onzin verkondigt:p

Dream on.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan