Hd faalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killforce1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Ik heb mijn pc nu zo'n 3 jaar geloof ik. Toen ik hem kocht zat er 1 hd in. dit was een western digital 500 gb. vorig jaar heb ik er nog 1 bijgedaan van 1tb ook van western digital.

Nu sinds 3 dagen begint mijn pc een beetje vaag te doen.
op zich was er niets aan de hand, hij maakte alleen een wat vaag brommend geluid maar dit was niet constant en het ging vanzelf weer over.

nu zat ik zo net een game te spelen toen mijn pc in 1 keer vast liep.
ik reset hem dus maar toen wou hij niet meer opstarten. ik deed de kast even open om goed te luisteren/kijken en na een paar keer opnieuw opstarten hoorde ik in 1 keer mijn hd booten. dus ik denk dat het probleem was dat hij niet opstartte.

mijn vraag is: is dit normaal voor een hd dat hij na 3 jaar aan zijn einde is? of wat kan het probleem zijn? kan ik hier ook iets aan doen?

het is een beetje een vaag verhaal maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt

Killforce1

Nou het is voor mij een heel herkenbaar "probleem" persoonlijk vind ik Western Digital een niet al te best merk. Zelf ook een aantal HD's zo de prullenbak in kunnen gooien omdat ze het gewoon lieten afweten. Toch daar dit ook een "oud" bekend probleem was bij hun mag ik wel aannemen dat de kwaliteit van de huidige Western Digitals een stuk beter is. Het merk bestaat nog steeds dat zegt al heel veel.
Heb je nog garantie op de PC of HD?

Waar je natuurlijk ook even goed naar moet kijken is of alle voeding kabels wel goed zitten, het zou niet mogen maar door het lichte getril van de HD zou de kabel misschien los zijn geraakt.

Wel een goed bedoeld advies, als je geen garantie meer hebt zou ik toch wel alvast beginnen met het 1 en ander te backuppen voor het geval hij werkelijk crasht en niet meer tot leven wil komen.

grtjs jjw

Hey ten eerste bedankt voor de snelle reactie!
ik heb geen garantie meer op de pc en ook niet meer op die harde schijf. wel op die andere maar daar schiet ik niets mee op:P

ik heb wel even gekeken naar de kabels maar volgens mij zat alles er wel gewoon goed in dus denk niet dat het hier aan ligt
ben al begonnen met belangrijke bestanden overzetten naar mijn andere schijf want ik denk dan wel dat het aan die schijf zal liggen:S maar hoop dat hij nog even mee kan:P

Wat voor merk hd zou jij me aanbevelen als ik dan toch een andere zou halen?

Groeten

Haha...

Tje wat ik aan raad. Zelf draai ik met een Toshiba. Wel eerlijk bekennen dat die in mijn Mac laptop zit. Ik vind het lastig om iets aan te raden. In mijn oude Windows machine ben ik ooit over gestapt naar Seagate, die draait nu al een jaar of 10 zonder problemen. Moet ik ook weer eerlijk zijn, het laatste jaar staat hij in een doos want ben zelf over gestapt naar Apple of te wel Mac.

Misschien dat andere mee lezers een ervaring in merk kan geven.

grtjs jjw

Hallo

Controleer of de harddisk beide voedingsspanningen krijgt (+5V/+12V) d.m.v. multimeter.

Indien geen multimeter ter beschikking , gebruik eens een andere molex connector.

Je zou de eerste niet zijn die denkt dat zijn harddisk defekt is , en het slechts een slecht kontakt is , of een defekte connector.

Controleer uiteraard ook of de harddisk toch niet meer in garantie is op de w.d. site.

Peter

Inderdaad een hele goede van VDK_P, soms willen de interne contacten in de connector ook nog wel eens rot zijn.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan