HD formatteert maar tot 8 Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

cosworth

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Ik probeer een pentium II, 350 Mghz van mijn dochter weer aan de praat te krijgen. Vriendjes hebben de harde schijf geformatteerd. Ik kan met Windows 98 opstartdiskette starten. Maar dan: de harddisk was niet te benaderen. Opnieuw geformatteerd mbhv format op Windows CD. Format komt echter niet verder dan 8 megabyte! Windows kan dus niet geïnstalleerd worden. Is de harde schijf naar de knoppen of doe ik wat fout?
De harde schijf moet volgens mij minimaal 2 gig zijn.
Wie helpt mij?
groetjes,
Cosworth

Probeer het eens met fdisk, als je opstart met de opstartdiskette.
Dan kun je gelijk zien hoe groot de schijf is.

Nog niet gelukt

Beste Fred,
Bedankt voor je reactie. Fdisk heb ik gestart. Schijf is 6 gbyte. Als het het ding partitioneer dan komt er een primaire dos partititie en de rest. Fdisk geeft dan aan dat ik moet formatteren naar het opnieuwe opstarten. Dat doe ik dan en wat gebert er? Ja hoor, weer formatteren tot 8 Mbyte.
Heb je nog een suggestie?
groetjes
Cosworth

Die 8MB is dacht ik je MBR. Verwijder eerst eens met fdisk of partition magic alle partities en maak dan een nieuwe aan. Als je dat niet meer wilt, probeer dan eens format d: ipv format c:

Die vriendjes hebben de schijf waarschijnlijk als NTFS geformatteerd, daarbij blijft altijd een stukje over van ongeveer 7 mb.
Doe zoals Sarvo al schrijft, verwijder alle partities, inclusief non-dos partities, daarna gewoon weer één partitie aanmaken en formatteren.

En nu?

Dank Sarvo. Ik had 2 partities, waarvan 1 dos. Ik beide verwijderd. Ik kan dan niet anders dan weer een primaire dos partitie aan te maken. Het systeem checkt dan de integriteit, waarbij wordt aangegeven hoeveel procent gedaan is. Dat soringt nu permanent tussen 0% en 1%. Lijkt niet goed

Probeer anders even op te starten met je windows cd en maak vanuit de windowsinstallatie de partitie aan, misschien lukt dat beter

Ron, Inderdaad zie ik NTFS.
De integriteit is inmiddels afgerond: 1% met de melding dat er geen ruimte is om een DOS partitie te maken.

Dan waren de partities niet goed verwijderd, anders zou je nu geen ntfs meer zien. Welke windows wil je er op zetten?

Integriteitscheck nog een keer gedaan, lukt nu wel. Grootst mogelijke dos partitie als optie laten uitvoeren. Opnieuw opgestart en het formatteren gaat nu ook goed. Hartstikke bedankt voor de hulp allemaal.:thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan