hd fout weergeven.

• Onderwerp starter Onderwerp starter kayke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kayke

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Ik heb een hd maxtor 200 GB IDE verdeeld in C: en D:
Ik heb die in een andere pc gezet.( in de oude pc waar hij uit kwam doet hij hetzelfde)
Nu ziet hij hem als een schijf van 8 gb in windows en bios:(
Als ik nu parttion magic 8 open ziet hij hem wel als 200 GB alleen hij is "bad" ( geel vierkant eromheen)
Is er een mogelijkheid om mijn data terug te halen.
Ik heb nog niks geformatteerd.
Ik heb het controleprogramma PowerMax laten draaien maar die geeft ook geen fouten aan.

Alvast bedankt, Kay

Bedoel je dat het BIOS de drive in het oude systeem ook opeens als 8 Gbyte zag? Of ziet hij de schijf daar wel goed?

Als je "Googled" met "data recovery" vind je talloze aanbieders [gratis en betaald] die software aanbieden om een maximum aan data terug te halen van die schijf....

Ik neem aan dat er Windows op die schijf staat... als je dat ding dan in een ander systeem hangt [ander moederboard, ander chipset, etc.] en je start dan Windows op van die schijf, dan herkent Bill Gates zijn omgeving niet meer en kun je de meest waanzinnige foutmeldingen krijgen..... remedie is dan windows opnieuw installeren EN ACTIVEREN...

ja in t oude systeem ziet ie m in de bios ook als 8gb met ook een andere vage naam...
ik zal eens even dan in google zoeken op data recovery.
heb jij misschien een voorbeeld van zon programma?

bedankt

Deïnstalleer die schijf eens.
Doe die los in je pc en dan pc opstarten en in de bios de schijf laten dedecteren.
Hij zal nu geen schijf vinden.
Pc afsluiten en de hd terug insteken: let op de jumpers: en terug laten dedecteren.
Zet bij de dedectie alles van primaru en secundary op auto. Kijk nu wat die doet?
Normaal moet hij nu die schijf herkennen.

Veel succes

bedankt voor jullie antwoorden ik heb ff programma geinstalleerd om data terug te halen.
daarmee is het gelukt daarna schijf geformatteerd en alles teruggezet.:D
bedankt voor jullie hulp:thumb:

grt. kay:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan