HD geformateerd in bracket?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb een hd uit een P350 mmx (win98SE) gehaald (slave) en in mijn P3 / Celeron800 (Xp Pro) geschoven (master) middels een bracket.

De grap is nu dat de hd uit de P350 compleet gewist is en volgens een kundig collega komt dit omdat mijn pc het ding op voorhand reset. Had volgens hem iets te maken met 12 bits en 16 bits. Niet dat ik zijn zorgvuldig opgebouwde expertise in twijfel trek, maar toch....................: iemand soortgelijke ervaring.....?

:(

Nee, die ervaring met een harddisk nog niet.

Als je belangrijke data erop had staan, kun je met data recovery misschien nog wel uit de voeten.
Pc Inspector File Recovery gebruik ik altijd.

Ik ben wel nieuwsgierig of het bij jou ook helpt.

heb je die hd ook toegevoegd met fdisk?

want alsj e dat doet dan wordt meenstal alle data die er op staat gewist

Meteen na het aansluiten in het bracket heb ik mijn pc opgestart en via verkenner geprobeert de inhoud te bekijken. In verkenner werdt de hd meteen al niet getoond. In Partition Magic was hij wel aanwezig, maar de partities waren weg en het ding was leeg en niet geformateert.

Een pc kan een harddisk niet zonder jou toestemming formatteren.
Wat wel kan, is dat sector nul beschadigd is.
In dat geval lijkt alle data inderdaad verdwenen.
Maar met een data recovery programma moet je dat kunnen herstellen.

Ik zou eerst proberen om de harddisk terug te zetten in de oude pc, en kijken of er weer leven in komt

Stomme vraag: ik neem aan dat je ook de jumper master / slave hebt verzet?.:8-0:

Sluit hem eens aan zonder bracket? Ik heb ook eens met een bracket problemen gehad, omdat er ergens een slecht kontakt in zat.

Word de HD wel in de bios herkend?

Kijk in de bios na of de instellingen gelijk zijn aan die van de oude pc en dan met name LBA, Large of Normal als deze niet gelijk zijn dan zal de HDD inderdaad leeg lijken, hij is dus waarschijnlijk niet gewist maar er wordt, zeg maar met de verkeerde bril naar de harddisk gekeken.

Bedankt voor de reacties.

Ook na het terugplaatsen in de systeemkast waar hij uitkomt geeft het ding geen leven, volgens fdisk is er geen partitie aanwezig. Ook PQ-Magic (in Dos) geeft aan dat er nix is, wel wordt de schijf herkent, maar er zijn geen partities, slechts één grote on-geformateerde ruimte.

Tot zover; het ding is weer geinstaleert, gepartitioneert en werkend gemaakt. Er stonden niet veel belangrijke bestanden op dus er is verder niets aan de hand.

Nogmaals bedankt voor de reacties. We zijn weer een beetje slimmer geworden.

JE BENT NOOIT TE GELEERD OM OUD TE WORDEN :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan