HD geformatteeerd door TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoi0072005

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Hallo beste mensen,

Mijn huisgenoot had zijn HD (Medion 2 Tb) via USB op zijn nieuwe Samsung TV aangesloten. De HD is nu door de TV geformatteerd. Mijn laptop ziet hem nu niet meer. Hoe krijg dat ding weer aan de praat?

Bedankt voor jullie antwoorden,

Hans.

Iets meer informatie is handig, bijvoorbeeld:
- Heeft de schijf wel een schijfletter in deze computer?
- Zo ja, wat gebeurd er als je erop klikt? Lege map of?
- Als dat niet het geval is kijk eens in schijfbeheer, wat is daar te zien?
- Interne of externe hardeschijf?

Iets meer informatie is handig, bijvoorbeeld:
- Heeft de schijf wel een schijfletter in deze computer?

Nee, ik hoor 'm wel aanslaan (eventjes en dan niks meer, lampje op Hd knippert even)

- Zo ja, wat gebeurd er als je erop klikt? Lege map of?
- Als dat niet het geval is kijk eens in schijfbeheer, wat is daar te zien?

Schijf is nu even niet hier, maar ga dat zeker checken!!

- Interne of externe hardeschijf?

Extern

Laatst bewerkt:
Ik vrees het ergste, behalve de HD aansluiten aan je pc en alle partities weggooien en opnieuw beginnen met partitioneren en formatteren. Alles is dan weg, natuurlijk, dus je bent gewaarschuwd.
Schoonvegen zou op verschillende manieren kunnen:
1. Via (in Windows) het maken van een snelkoppeling naar diskpart.exe en op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Dan, in diskpart zelf:
a. list disk
Kijk welk schijfnummer hoort bij de externe harde schijf (kijk dus naar de Grootte kolom, en onthoud goed welk schijfnummer erbij hoort)
b. Select Disk <disknummer>
[disknummer is het disknummer zoals gezien/achterhaald bij a., dus die hoort bij de externe harde schijf.]
c. clean
[Wist alle partities etc. van de geselecteerde schijf. Alles is dan definitief weg]
d. exit
[Sluit diskpart af]
Ga daarna in de normale Windows Schijfbeheer, en maak in de niet-toegewezen ruimte op de externe harde schijf nieuwe partitie(s) en formatteer die.

2. Het branden van een Live-CD van Gparted. Download het .zip bestand, pak die uit, en het resulterende .ISO bestand met (bijv.) ImgBurn naar een cd (of dvd) branden ("Write image file to disc").
Start je dan op van die Live-CD, dan kun je Gparted starten, de juiste schijf uitkiezen uit het pull-down menu (ong.) rechtsboven en dan alle informatie/partities wissen op de externe harde schijf (niet vergeten om op Apply te klikken (indien nodig) om de actie te laten uitvoeren). Let op: Kies wel de juiste schijf uit, natuurlijk, anders verwijder je wellicht alles van je Windows harde schijf etc.
Herstart daarna de pc gewoon van de harde schijf, ga daarna in de normale Windows Schijfbeheer, en maak in de niet-toegewezen ruimte op de externe harde schijf nieuwe partitie(s) en formatteer die.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een hele klus dus.... Ga ik uiteraard toch proberen Tijs, denkjewel iig!!!

Ik heb hetzelfde probleem, De harde schijf (platium 500 G) word wel herkend bij computerbeheer, shijfbeheer als schijf 1. Er staat bij (In orde, primaire partitie) maar wat moet ik vervolgens doen. Ik ben nogal een leek in computers dus graag begrijpbare taal.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft kan deze discussie gesloten worden.

Bedankt voor jullie hulp, ik heb 'm weer aan de praat gekregen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan