HD gehalveerd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,

Na een probleem met " ntldr meldingen", heb ik eindelijk XP op mijn nieuwe pc kunnen krijgen.
Nu zie ik echter na de installatie ( en met formateren was het me ook al opgevallen) dat mijn HD 132 G groot is, ipv 250. Heeft iemand enig idee? Kan ik dat met Partition Magic bijvoorbeeld oplossen?
Alvast bedankt!

Je moet je bios updaten, en anders idd even met partition magic proberen en als dat niet lukt met een opstartdiskette fdisk opstarten.

Oke Tremor, bedankt.
Via de opstartdiskette (6x voor XP) heb ik al een format gedaan maar hij blijft nog steeds 132 gb zien.
Ik probeer het idd nog even via PM. In de BIOS geeft hij trouwens wel het juiste type HD aan (Western 250 blabla...).

je moet gewoon met een windows 98 opstartdisk even opnieuw fdisk-ken.

als je bios 250 gig ziet,kan je moederbord het aan.

denk dat het via PM ook wel kan trouwens ( weet het wel zeker)

suc 6

harry

Ook bedankt Harry,

Mijn MB moet het wel aankunnen, allemaal net gekocht nml. . Ik zat wel te klooien met die "round cable" die er bij zat. Die moest ik weer ergens anders plaatsen dan op de gebruikelijke IDE plaats (1 of 2). Maar toen zag hij mijn HD helemaal niet en hij was gewoon als master ingeschakeld. Uiteindelijk die round cable maar als gewone ide kabel gebruikt. Moet ook kunnen toch?

Zie trouwens wel meer "rare" kabeltjes in de verpakking van het MB zitten; 4 oranje kabels die lijken op bredere USB kabels. Waar die nou weer heen moeten........ik lees me helemaal suf in de manual maar kom er niet echt uit. Twee jaar geleden bestond dat volgens mij niet toen ik mijn laatste pc in elkaar zette....

Ik zie nu dat de BIOS wel 250 Gb ziet en XP maar 132.......kwestie van XP updaten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan