HD gewist of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Beste forummers,
Ik had met KillDisk* (de gratis versie) een hardeschijf gewist, maar toen ik op die HD Windows 7 zette vond Windows toch nog partities. Hoe kan dat?

* KillDisk verwijdert bestanden definitief door de hele schijf met enen en/of nullen te beschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Je geeft het zelf al aan, bestandsverwijdering...
En een partitie is geen bestand
 
Hangt er helemaal vanaf welke opties je hebt gekozen voor het wissen. zou zomaar kunnen dat de bestanden gewist zijn en de partitietabel niet. Maar goed, dat kunnen we zo van hieraf niet zien.

Je kunt voor de zekerheid de hele operatie nog een keer herhalen, of met een tool als Recuva kijken of je nog documenen kunt terug vinden. Lukt dat niet, dan is het wissen geslaagd.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan ik mijn vraag duidelijker stellen. Ik gebruik KillDisk al jaren en heb altijd begrepen dat de gratis versie van KillDisk, die ik gebruik, een HD helemaal vol schrijft met willekeurige enen en/of nullen. Ik begrijp dan niet hoe het kan dat er nog partities op staan.
 
Laatst bewerkt:
het programma schrijft de partitie helemaal vol .. wellicht is deze schijf je eerste met meerdere partities?
 
Uit de handleiding:

  • 4.6 Will I be able to use my Hard Disk Drive after Active@ KillDisk erase operation?
  • Yes. To be able to use the HDD again you need to:
  • · Repartition the hard drive using a standard utility like FDISK.
  • · Reformat partitions using a standard utility like FORMAT.
  • · Reinstall the Operating System using a bootable CD/DVD-ROM.

Dus ja, als alles goed staat ingesteld (bv Kill i.p.v. Wipe), dan zou ik dat ook verwachten. Overigens hebben we het hier over "spoor 0" van de HDD en dat is wel een plaats waar geen (privé) gegevens op staan. Er zal geen Geheime Dienst geïnteresseerd zijn in je partitie-indeling.
 
Binary,

Ik heb geen recentere versie kunnen vinden dan 4.1 voor DOS en 9.0.5.27 voor Linux.

Herstel: ik had je bericht niet goed gelezen. Ik heb mijn KillDisk v. 4.1 nog eens bekeken maar kan geen andere mogelijkheid vinden dan "ERASE-ALL-DATA". En dat heeft zoals gezegd niet de partities gewist. Ik begrijp het nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan