Hd goed formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
Hallo

Ik wil eens mijn HD goed formatteren .
Ik heb eens gehoord dat je met een floppy met windowss98 software erop, je hd schijf goed leeg kan maken ( formatteren) ...maar is erg omslachtig , is er misschien een andere manier om dat te doen ?op een usb of zo

ik formatteer het wel met windows 7 cd maar het duurt naar mij gevoel te kort ,,iets van 20sec ?en het is is gebeurd?

Mikey
 
Bedoel je misschien defragmenteren?
Met formatteren wis je de hele schijf/partitie en ben je alles kwijt.
Maar als je 'n programma zoekt klik
 
Laatst bewerkt:
Een hdd moet je zien als een boek. Voorin staat de inhoudsopgave, achterin het verhaal. Wanneer je een hoofdstuk wilt lezen kijk je in de inhoudsopgave op welke pagina dat hoofdstuk staat, waarna je er naartoe bladert. Scheur je de inhoudsopgave eruit, dan kun je het hoofdstuk niet meer vinden, maar het verhaal is er nog wel.

Je hdd werkt eigenlijk net zo. Op je hdd staat info (een mp3 bijv) en in de inhoudsopgave staat beschreven waar je pc die info kan vinden. Verwijder je die mp3 dan wordt alleen de inhoudsopgave aangepast, de mp3 staat feitelijk nog wel op je hdd.

Met formatteren doe je eigenlijk niets anders dan je inhoudsopgave leegmaken...

Met een programma als Eraser kun je daadwerkelijk je hdd leegmaken en niet alleen je inhoudsopgave. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je iets te verbergen hebt of wanneer je je pc wilt verkopen.

Verwijderde bestanden op je hdd (die er feitelijk nog wel op staan) kun je terug halen met recovery-software zoals Recuva

Overigens is er binnen Windows verschil tussen formateren en snel formateren.
 

Bijlagen

  • format.jpg
    format.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik wil eens mijn HD goed formatteren .
ik formatteer het wel met windows 7 cd maar het duurt naar mij gevoel te kort ,,iets van 20sec ?en het is is gebeurd?

Mikey

Dat kan kloppen, in dat geval wordt er alleen een nieuwe bestandsindelingstabel aangemaakt en wordt de schijf niet werkelijk gewist. Zie het artikel in de helpmij nieuwsbrief van april 2010.
Wil je echt een schone lei, dan kan je de link van Mik Zjegger gebruiken.
 
Een hdd moet je zien als een boek. Voorin staat de inhoudsopgave, achterin het verhaal. Wanneer je een hoofdstuk wilt lezen kijk je in de inhoudsopgave op welke pagina dat hoofdstuk staat, waarna je er naartoe bladert. Scheur je de inhoudsopgave eruit, dan kun je het hoofdstuk niet meer vinden, maar het verhaal is er nog wel.

Je hdd werkt eigenlijk net zo. Op je hdd staat info (een mp3 bijv) en in de inhoudsopgave staat beschreven waar je pc die info kan vinden. Verwijder je die mp3 dan wordt alleen de inhoudsopgave aangepast, de mp3 staat feitelijk nog wel op je hdd.

Met formatteren doe je eigenlijk niets anders dan je inhoudsopgave leegmaken...

Met een programma als Eraser kun je daadwerkelijk je hdd leegmaken en niet alleen je inhoudsopgave. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je iets te verbergen hebt of wanneer je je pc wilt verkopen.

Verwijderde bestanden op je hdd (die er feitelijk nog wel op staan) kun je terug halen met recovery-software zoals Recuva

Overigens is er binnen Windows verschil tussen formateren en snel formateren.
 
Hoi

Hoe kan ik die eraser op een usb schijf zetten zodat hij met het opstarten gat formatteren of werkt dat niet met deze programma/?

Mikey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan