HD Grootte wort niet herkent ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Bios laat de xp cd En niet de HD

ik heb de HD en hij word wel herkrend in de bios.. Het is zelfs gelukt op via de xp cd een NTFS patie tie te maaken maar als hij dan vervolgens naar het instaleren van de windows bestanden opneuiw op start dan laat hij weer de cd van xp in en het maakt niet uit of ik de boot secktor in de bios op hd0 hd1 hd2 hij blijft elkekeer weer opneuiw de windows cd instaleren waar door je maar niet veder kunt komen

Windows XP Professional Setup

Schijf van 32254MB 0 Met ID 0 op bus (atapi) [MBR]
C: Partitie 1 [NTFS] 32254MB ( 31577MB Vrij )

Standard BIOS Features
IDE Primary Master [None] De HD op Master werkte ook niet [SAMSUNG HD300LD] Laat nog de CD
IDE Primary Slave [PIONEER DVD RW DVR-1]
IDE Scondary Master [SAMSUNG HD300LD]
IDE Secondary Slave [NONE

Advance BIOS Features
Quick Power On Self Test [Enabled]
First Boot Device [LS120]
Second Bood Device [HDD1]
Third Bood Device [CDROM]
Bood Oder Device [Disabled]
Swap Floppy Seek [Disabled]
Boot Up Numlock Status [ON]
Gata A20 Option [Fast]
Typematic Rate Setting [Disabled]
Typematic Rate (Chars/Sec) 6
Typematic Delay (Msec) 250
Security Opion [Setup]
OS Select For DRAM > 64MB [Non-OS2]
HDD S.M.A.R.T Capability [Disabled]

Wat staat er niet goet waar om start hij steeds van cdrom het maakt niet uit hoe ik de boot zektor zet

Laatst bewerkt:
Als je hem intern in je computer gebruikt wordt hij dan in je bios herkent??

ik gebruik hem nu als externe dvd met maar 31,4GB terwel ik 300gb heb hoe kan ik er voor zorgen dat hij hem als 300GB herkent is mijn vraag nu.:rolleyes:

Nee ik weet niet hoe dat moet ik heb hem alleen ge formateert als NTNF ik heb verbinding met mijn HD via de usb ingang, Kan iemand mij vertelen hoe ik dat moet doen dan A.U.B. Ik heb gehoord met Fdisk Maar weet niet pressies hoe dit werkt.? F-disk via usb mijn laptop heeft geen diskettestation om een ms dos diskette in te doen?

Laatst bewerkt:
Kijk anders eens bij schijfbeheer in je configuratiescherm. Misschien zie je hierin nog een niet gepartitioneerde deel van je harde schijf.

Haal jumper C-D er eens af, alleen die op A-B laten zitten.:rolleyes:
Staat er toch gewoon op, "If your computer's maximum support level is under 32 GB:".

jij hij staat er wel bij bij schijf beheer als 31,50GB NTFS maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij de 300GB herkent?

jij hij staat er wel bij bij schijf beheer als 31,50GB NTFS maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij de 300GB herkent?
:
ik moet nu naar mijn werkt ik ben nu all laat maar bedankt voor hulp :thumb:

Haal jumper C-D er eens af, alleen die op A-B laten zitten.:rolleyes:
Staat er toch gewoon op, "If your computer's maximum support level is under 32 GB:".

Kijk anders eens bij schijfbeheer in je configuratiescherm. Misschien zie je hierin nog een niet gepartitioneerde deel van je harde schijf.

Mis ik iets?:confused:

ik heb alle pinnetjes (jumper) verwijdert en nu ziet hij dat het 279,76GB :) maar hoe kan ik de patietzie veredelen bv petities C:50GB en een deel van patiet D: 250GB zo dat ik hem als nog in mijn pc kan in bouw. Zo dat ik bv op de 50 GB windows xp kan instaleren en op 250GB de opgeslagen bestanden kan laat-en. En hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn pc mijn HD wel herkent en dan de juiste grootte ziet?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Gewoon als master in je PC zetten, opstarten vanaf de Windows-CD (denk aan de opstartvolgorde in je BIOS) kiezen voor installeren, partitie's naar keuze maken, formatteren en installeren.

Heb je Vista, kun je de HDD als slave erbij hangen en via schijfbeheer partitioneren, of opstarten van de Vista-DVD (zie hierboven).

Of een partitie-manager gebruiken.

Greetz,

Harry.

Kan ik nu niet alvast de schijf van 279,76GB in twee partities veredelen zo dat ik als ik hem in mijn pc zet windows op petitie c: kan zeten en mijn bestanden kan behouden op D petitie? En hoe kan ik hem dus vedeleen als ik hem nu wil partitioneren in 2 petities als externe HD.

Kan ik nu niet alvast de schijf van 279,76GB in twee partities veredelen zo dat ik als ik hem in mijn pc zet windows op petitie c: kan zeten en mijn bestanden kan behouden op D petitie? En hoe kan ik hem dus vedeleen als ik hem nu wil partitioneren in 2 petities als externe HD.

Wat is nu de bedoeling?:confused: , als externe harde schijf kun je hem gewoon in schijfbeher van windows indelen, en als je hem als opstartschijf gaat gebruiken, met de XP cd indelen.
Staat er al wat op dan?

ja ik heb er HD films op staan die ik niet kan branden op dvd en die wil ik graag houden dus zou ik eerst de patiet ie moeten delen zo dat ik windows op een aparte partitie kan instaleren. Maar hoe kan ik dit doen is mijn vraag kan ik hem nu ook verdelen in twee partities want ik heb hem nu als externe schijf aan mijn usb ingang.

Dan is het de bedoeling om de Patiesie verdelen met schijfbeheer maar he moet ik dat doen?
Acronis Disk Director 10.0 heb ik wel en Paragon.Partition.Manager.Pro.8.0 ook.

Laatst bewerkt:
Snap er nog steeds geen jota van.:rolleyes:

Hij hing als externe schijf aan een laptop, daar staan nu films op een partitie van 37 gig.

Nu moet hij als opstartschijf gaan functioneren in een PC, en moet die eerste partitie 50 gig. worden, de rede is mij onduidelijk, 37 gig. is groot zat.

Zit er in die huidige PC dan geen harde schijf met windows?
En kun je dan die grote schijf niet als slave erbij hangen en die films hierop zetten?

nee in mijn pc zit geen HD meer want dat is deze externe HD van 300GB die ik nu als externe gebruik ik hat hem volledig met format C: in dos ge formateert om dat ik een virus er op had (Hakker Tool Root) en naar neuiwe windos te hebben ge instaleert er nog op zat. Ik heb ook 3 Fout meldingen in Mijn windos (MSDOS) System waar door ik geen windos xp meer kan instaleren.:rolleyes:

Acronis Disk Director 10.0 heb ik wel en Paragon.Partition.Manager.Pro.8.0 ook.

Laatst bewerkt:
Snap er nog steeds geen jota van.:rolleyes:

Nu moet hij als opstartschijf gaan functioneren in een PC, en moet die eerste partitie 50 gig. worden, de rede is mij onduidelijk, 37 gig. is groot zat.

I repeat myself when under stress I repeat myself when under stress I repeat myself when under stress I repeat myself when under stress

Installeer gewoon windows erop, als die erop staat, maak je van de rest een partitie aan, formateer die, geef hem een schijfletter, en kopieër die films er naar toe.

PC Start steeds van cd laat niet de HD

ik heb de HD en hij word wel herkend in de bios.. Het is zelfs gelukt op via de xp cd een NTFS patie tie te maken maar als hij dan vervolgens naar het instaleren van de windows bestanden opnieuw op start dan laat hij weer de cd van xp in en het maakt niet uit of ik de boot sector in de bios op hd0 hd1 hd2 hij blijft elkekeer weer opneuiw de windows cd instaleren waar door je maar niet veder kunt komen

Windows XP Professional Set-up

Schijf van 32254MB 0 Met ID 0 op bus (atapi) [MBR]
C: Partitie 1 [NTFS] 32254MB ( 31577MB Vrij )

Standaard BIOS Features
IDE Primary Master [None] De HD op Master werkte ook niet [SAMSUNG HD300LD] Laat nog de CD
IDE Primary Slave [PIONEER DVD RW DVR-1]
IDE Secondary Master [SAMSUNG HD300LD]
IDE Secondary Slave [NONE

Advance BIOS Features
Quick Power On Self Test [Enabled]
First Boot Device [LS120]
Second Bood Device [HDD1]
Third Bood Device [CDROM]
Bood Oder Device [Disabled]
Swap Floppy Seek [Disabled]
Boot Up Numlock Status [ON]
Gata A20 Option [Fast]
Typematic Rate Setting [Disabled]
Typematic Rate (Chars/Sec) 6
Typematic Delay (Msec) 250
Security Opion [Setup]
OS Select For DRAM > 64MB [Non-OS2]
HDD S.M.A.R.T Capability [Disabled]

Wat staat er niet goet waar om start hij steeds van cdrom het maakt niet uit hoe ik de boot sector zet:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan