HD Herstellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yass
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yass

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Vanochtend toen ik mijn laptop opstartte kreeg ik een bsod na het laadscherm waarna de pc opnieuw werd opgestart. Veilige modus gebeurt het zelfde en alle andere gegeven opties ook. Ik probeerde vervolgens te herstellen door vanaf de cd de herstelfunctie te gebruiken(Vista) die gaf aan dat de computer niet opnieuw opgestart kon worden(dus ik kreeg geen opties uit systeem herstel, terugzetten etc.) maar hij ging wel een poging tot herstel uitvoeren, daarna startte hij opniuew op maar het probleem bleef aanhouden.

Nu had ik op de D schijf Vista staan en gegevens op de C schijf waren niet van groot belang en ik had de laptop dringend nodig dus heb ik de C schijf geformatteerd en Vista op geinstalleerd. Nu heb ik dus 2 schijven waar elk vista op staat.

Wat ik wil is om nu de D schijf waar alles op staat (programmas en dergelijke) te herstellen en deze in gebruik te nemen(en daarna de C weer te formatteren en dit gewoon als opslagschijf te gebruiken), is dat wel mogelijk vanaf de C schijf?

De BSOD code die wordt aangegeven is:
Code:
Stop 0×0000007B (0×80399BB0,0xC0000034,0×00000000,0×00000000

Het is best dringend aangezien ik gebruik moet maken van de programmas vanaf de C schijf dus hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bij voorbaat dank!

Heb van de asus site SATA driver gedownload maar daar kreeg ik error van: 'No JMicron JMB36X SCSI adapter found!'

Heb ook van de asus site de chipset driver(intel) gedownload en geinstalleerd maar dat was ook niet de oplossing.

Andere tips? Het gaat om de ASUS X56SN-AP124C -T8100

DANK!

Als de pc heeft gewerkt is er dus niets mis met de sata drivers.
Mogelijk beschadiging van de schijf (bad blocks).

In ieder geval geen software tooltjes (defragmentatie, windows schijfherstel (chkdsk), HDD regenerator, etc.) gebruiken de de inhoud van de schijf veranderen. Hierdoor kan het herstellen van de gegevens onmogelijk worden.

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)
Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).
Op deze cd staan ook een aantal programma's om bad blocks te repareren, maar deze veranderen de inhoud van de schijf (zie boven).
Als de data niet onmisbaar is kan HDD Regenerator (ook op de cd) misschien helpen.

www.aenaservice.nl/recovery/hd/index.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan