HD (IDE) werkt maa XP ontdekt hem en kan hem niet installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een IBM-computer PIV met WXP er op. Hij heeft de hd van zijn oude pc (4GB) in deze computer laten zetten naast de nieuwe (40GB).
Hij kan gewoon gebruik maken van deze hd die ook in de BIOS en Deze Computer wordt aangegeven. Echter hij krijgt bij het opstarten het vervelende proces dat XP probeert de (reeds geïnstalleerde) oude hd te installeren en daar niet in slaagt met de gebruikelijk mededeling dat er een fout is opgetreden bij de installatie en dat de hd (Quantum Fireball SE) het mogelijk niet goed doet hetgeen zoals gezegd in strijd is met de realiteit. We hebben reeds de BIOs geflashed.

Hoe kunnen we dit installeren voorkomen?

sgrav000

Hoe zijn de schijven geconfigureerd? Master/slave en primair/secundair IDE-kanaal? Wat is het merk van die andere schijf?

aanmelden

Dank voor jullie reacties.

Ik heb de kennis geëmailt met de vraag naar master/slave, primair/secundair.

Ik begrijp niet hoe ik de schijf in schijfbeheer kan aanmelden.

sgrav000

Rechtermuistoets op "deze computer" en beheren kiezen. Onder "opslag" vind je "schijfbeheer".

aanmelden

Dank voor de reacties. Mijn probleem is niet schijfbeheer te vinden. Maar aanmelden in schijfbeheer.
Hoe moet dat?

sgrav000

Rechts kliken op de drive

Niet op de gepartitioneerde ruint of lege ruimte.

Eric.

ontknoping

We hebben alles geprobeerd. Zelfs de hd in aparaatbeheer uitgeschakeld. Windows bleef echter doorgaan na opnieuw opstarten met de herhaalde waarschuwing dat er een nieuwe drive gevonden was die hij dan vervolgens fout installeerde (geel vraagteken in aparaatbeheer) maar die verder gewoon functioneerde.
Het was zo lastig omdat dit installeren dan niet eenmaal plaatsvond maar twee of driemaal achter elkaar (letterlijk) zodat het opstarten daardoor een langdurige zaak werd. We hebben besloten de drive van 4 GB (dus een oude drive in een nieuwe P IV) af te koppelen. Daarmee was het probleem over.

Dank voor het meedenken.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan