HD-ide wordt niet door MOBO geaccepteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Hallo,

Heb een nieuwe pc met sata en 1x ide aansluiting op het mobo.
Nu wil ik mijn ide harddisk met alle progs erop op deze mobo laten draaien, maar hij start op en even daarna een vlug blauw scherm met, wat ik snel kan lezen, dat er een probleem is met mijn harddisk :confused:.
Kent iemand dit probleem, en zo ja, is er een oplossing voor.

Gr. Ron

Hoi Ron,

Als je op je oude systeem Windows 2000 of hoger had (XP, Vista) dan is wat jij wilt niet mogelijk.

Die versies van Windows worden tijdens de installatie zo aangepast dat ze optimaal zijn voor dat specifieke systeem. Na het vervangen van het moederbord door een ander type moet je Windows 2000 of hoger dus altijd opnieuw installeren.

Cotje

Hai Cotje,

Op mijn "oude" schijf (3 jaar) staat XP Home.
Als ik opstart krijg ik dus dat blauwe scherm ff vlug in beeld, daarna start de pc zich automatisch weer op en krijg ik de keus voor veilige modus en zo.
In de veilige modus start de pc dan wel op en vind hij de nodige nieuwe spullen van het nieuwe mobo die ik dan moet installeren, waarom dit dan wel?
Bestaat de mogenlijkheid dat ik met de ori XP schijf als opstart een herstel op de HD doen?
Tsja vragen, vragen, vragen.

In iedergeval bedankt voor je reactie.

Gr. Ron

Als je vanaf de XP opstart kan je inderdaad je installatie herstellen om hem op ta laten starten.

Maar de reden die ik al eerder aangaf is het veel beter om Windows XP schoon te installeren.

Wat jij wilt doen is zeg maar een lada motor in je nieuwe volkwagen inbouwen. Hij zal uiteindelijk wel rijden, maar niet zo goed als de nieuwe volkswagen met eigen motor.

Cotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan