HD-image over zetten in een andere computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Is het mogelijk om van een HD met xp pro en veel geinstalleerde software/spellen een image te maken en deze op de HD van een andere pc te plaatsen en dan draaiend te krijgen??

Ik verwacht wel veel problemen met o.a. mobo drivers, grafische kaart drivers enz enz.
Misschien eerst stuurprogamma's verwijderen in de veilige modus en dan een image maken??

Ik heb namelijk een nieuwe pc gekocht en heb totaal 3 draaien, het grote doorschuiven is dus begonnen en ik heb eigenlijk geen zin om alles op die 3 pc's opnieuw te installeren.

Iemand een bruikbare tip??

Bedankt alvast en grtz.

Dat gaat in principe niet lukken, mits de moederborden en chipsets 100% gelijk zijn, En dan nog is vaak een herstel-installatie nodig.

En toch is me dit gelukt!
Ik ben eerst begonnen in de safe mode alle drivers van de hardware te verwijderen. Dit gaat helaas maar heel even goed want windows begint de verwijderde drivers onmiddelijk weer te installeren. Ook in de safemode dus en dat wist ik niet. De pc dus maar snel afgesloten. De HD toen in de andere computer met compleet andere hardware gezet en opgestart. De pc startte vanzelf in de safemode op met de melding dat er wel heel andere hardware was aangetroffen:D. en kwam in een opstartloop terecht.
Dat ging dus niet lukken, toen in de bios de dvd speler als first bootable gezet en opgestart met een windows schijf, na de keuze voor installatie van winxp pro gekozen voor de mogelijkheid 'reparatie' en jawel, daarna startte hij dus gewoon op en draaiden de reeds geistalleerde software en spellen gewoon. Daarna nog wat driver updates gedaan en wat instellingen in de sofware aanpassen.
Ik had alleen wat problemen (en nog) met een onboard geluidskaart die niks deed en dit deed mij alsnog beslissen tot een schone installatie.

Maar volgens mij kan het dus wèl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan