hd in laptop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lourens

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Ik heb een grotere hd gekocht voor mijn laptop. Nu wil ik mijn besturingssysteem overzetten op deze hd. Door dit eerst op een DVD te zetten. Als ik dan de laptop van DVD opstart dat systeem dan opstart van deze DVD. Als ik namelijk nieuwe HD plaats dan staat er natuurlijk niets op.

Een OS overzetten naar een nieuwe hdd kan door er met Ghost een image van te maken. Dat is een één op één kopie.

Als ik me niet vergis kun je met Ghost ook je image van dvd naar je nieuwe lege hdd zetten, maar pin me er niet op vast...

the proof of the pudding is in the tasting.

ghost

Dat is dus het probleem want op de nieuwe HD staat dus niets die is leeg geen OS. Dus hoe kan ik dan met Ghost dat image terugzetten? Tenzij Ghost een bootable image maakt.

Ik ben Ghost nu aan het installeren en uitproberen... Deze versie is me onbekend, ik heb ergens nog een andere maar daar heb jij nu nix aan.

*edit*
ik geloof niet dat dit de versie is die jij nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Deze: http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html doet het ook prima !

De meeste HDD-fabrikanten hebben ook iets dergelijks (gratis), bijv. Maxblast voor Maxtor en Seagate.

Symatec-produkten hebben zeker niet mijn voorkeur: ze zijn duur, groot en verre van handig in het gebruik.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, en de trial-versie doet maar een beperkt aantal Mb's.....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Daar moet ik ook maar aan te wennen...

Greetz,

Harry.

*mompelt iets over wijsheid in pacht hebben, bied excuses aan voor t helpen en neemt afscheid van Helpmij*

Hoi !

Off topic: vind je dat niet een beetje kinderachtig ?

We zijn toch volwassen mensen....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan