hd in mobile rack verwisselbare hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een vraagje kennis van mij heeft een hd in een mobile rack zitten zijn vraag was:

kun je die als windows opgestart is er gewoon uit halen enz?

het is de data opslag schijf merk: fujitsu mpg3102AT

dus niet de schijf waar windows xp opstaat.

hij vroeg als er een verwisselbare hd van kon maken en zoja hoe?

en hij had ook nog een scsi schijf liggen van 10gb van seagate met een kaart erbij voor de pci poort .kun je die er zo in hangen zonder de boel op teblazen? want hij wist niet of die goed was.

alvast bedankt gr mike:thumb:

Met een HDD mobile bracket moet je eerst de pc uitschakelen, voordat je de schijf er uithaald/verwisseld.
Alleen bij bepaalde SATA-controlers kan het wel, die zijn dan "Hot plug funktion"(SataII)

Ik neem aan dat die schijf die erin zit gewoon IDE is. Zo ja, dan kun je die niet combineren met de SCSI schijf.
De SCSI schijf kan wel gewoon in de pc met een SCSI controlerkaartje(PCI), je moet dan wel SCSI-drivers voor die kaart installeren.

Mike16 schreef:
kun je die als windows opgestart is er gewoon uit halen enz?

Nee dit mag je absoluut niet doen, daarom zit vaak op het mobiele rack een sleutel-schakelaar.

hij vroeg als er een verwisselbare hd van kon maken en zoja hoe

Wat bedoel je met deze vraag !!!!!!!!
Als in het rack een HDD zit dan is deze altijd mobiel, je moet wel zorgen als je hem bij een andere pc wilt hangen dat deze dezelfde rack heeft.

Wat je laatste vraag betreft, volgens mij kan dit geen kwaad via een pci, maar hier heb ik geen ervaring mee misschien kan iemand anders hier een antwoord op geven.

groet speedtouch

ps: ik heb te lang zitten typen crash was mij voor.

Die SCSI kan inderdaad geen kwaad, je hebt alleen een SCSI controler kaartje nodig(PCI) of het moederbord moet SCSI aansluitingen hebben.

Wat ik wel zou doen met de "verwisselbareschijf" Is deze als uitgebreide partitie met logisch station maken en formateren. Tevens als "Slave" jumperen. Zo heb je geen probleem als deze in een andere pc geplaatst wordt. Wel moet in de andere pc de mobile bracket ook als "Slave" aangesloten zijn.

PS Speedtouch, beter teveel dan helemaal niets.:)

he jongens bedankt voor de hulp maar weer ik zal het doorgeven welke drivers heb ik nodig voor de scsi?
ben al op de site geweest maar weet niet welke :D

en moet hij die van te voren instaleren of als de pci kaart er in zit met scsi schijf dan win opstarten en dan instaleren of moet je ook nog wat onder dos doen?

seagate model: st39173lw

alvast bedankt gr mike:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan