hd in nas perongeluk geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

chocoprinsje

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Berichten
54
hallo ,
ik heb perongeluk de hd in mijn nas geformateerd,
hoe kan ik die bestanden weer terug halen
die zijn heel belangrijk
ik heb een buffalo linkstation daar zit dus een harde schijf en die is nu dus leeg
wie kan me helpen????????
 
Met deze google search worden wat mogelijkheden gegeven. Gaat of heel veel tijd kosten als je het zelf doet of heel veel geld kosten als je het laat doen

Ron
 
ik heb al een paar programma's gedownload maar die helpen niet
die vinden allleen maar de c schijf
dus dat helpt niet
 
Jou buffalo linkstation heeft een eigen Linux OS, ik geef je weinig kans - ik heb een dergelijk probleem gehad met een "buffalo linkstation", iemand trok de stekker er spontaan uit, het OS was hierdoor kapot gegaan, en de RAID config hierdoor dus ook.

Sorry, maar de beste kans maak je in dit geval bij "buffalo" zelf, en ook zij zullen vlink Cash vragen, en jou geen garantie geven... :(

Je kan met Acronis Disk Director 10.x proberen in DOS mode (eerst Boot-CD maken, en de NAS-disk uit de Buffalo behuizing halen, en die verbinden in jou PC-kast als een local drive), start Acronis DD10, en activeer optie Manual ipv Automatic, daarna een "Recover for Lost Partitions" uit te voeren, dit duurd wel heel erg lang (uren!), maar werkt vaak wel - mits je de drive niet OPNIEUW gepartitioneerd hebt...!!! Heb je dat wel gedaan, heeft de nieuwe partitie informatie, de oude van die schijf - overschreven.

Verder is er een tool van een Japanner: Restoration.exe, een uitpak bestand, info:
Google naar: Author: Brian Kato e-mail: bkato[AT]fli.freeserve.ne.jp
Link: http://files.snapfiles.com/localdl936/REST2514.EXE

Het is een oude tool, waarbij je 'ge-delete' bestanden kan herstellen.
Geeft:
DLL32.DLL
DLL16.DLL
README.TXT
Restoration.exe

Was de FORMAT die je hebt uitgevoerd een Quick of een Full Format ?????
Met Quick heb je nog goed kans, met Full Format zeer weinig kans.

Succes
 
Laatst bewerkt:
ik weet alleen dat ik een usbdisk ingeplugged had die moest ik formateren
ik had eerst 1 hd van 500gb en 1 van 1TB in de usbpoorten op de buffalo ingestoken.
toen heb ik de 500gb uit de usbpoort genomen en een 2 TB eringestoken.
dus waar eerst de 500 inzat .
toen gaf die aan dat ik de schijf moest formatern dus heb ik usb gedaan
ik weet dus niet of het full of Quick is.
 
Als ik jou antwoord zo lees, raad ik je aan, in het vervolg "de officiële Microsoft manier toe te passen, voor het verwijderen van USB-Devices", speciaal USB-opslag.

Jou probleem is mij nu geheel duidelijk, je bent te haastig het USB-station aan het ontkoppelen gegaan, dit - terwijl windows nog bezig was met bv een 'file-discovery', of een 'access-scan', of misschien was Anti-Virus nog bezig te scannen.

Rechts onderin het scherm (TaakBalk, naast de klok) heb je een Icoon (verbonden apparaten), als je USB opslag hebt/had gekoppelt.

Die Icoon had je moeten dubbel-klikken, daarna de betreffend letter selecteren van de bewuste device, en dan klikken: Ontkoppelen.
Als dat Icoon, met die functie - niet werkt (wat wel eens voor komt), moet je het proces, dat de Access van het device 'vast houd', beëindigen, dit; door de PC opnieuw te herstarten. (meest veilige methode)

Wat JIJ nog kan doen, is de 'geformateerde schijf' uit de behuizing halen, plaatsen in een PC, als windows het 'format van de disk' herkent, moet de schijf gescant worden met ChkDsk.exe (met alle mogelijke opties van File/Folder herstel).
ChkDsk.exe doet dan de rest wel, dit programma is van Microsoft, en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Aan je verhaal te zien, is het naar alle waarschijklijkheid een Quick Format geweest, en heb je nog niet gepartitioneerd.
UnFormat geeft dan de oplossing:

http://nl.softpicks.net/software/Ut...plaatsen/Unformat-USB-Drive-Data_nl-97210.htm
of:
SpinRite 5.0 - Unformat
of:
Getdataback (manuele command optie nemen)
en
Voor NTFS kun je File Scavenger ( http://www.quetek.com/prod02.htm ) gebruiken.

Maar de meesten kosten geld, zo'n 40 tot 55 Euro, maar helpen wel!
 
Laatst bewerkt:
dank je voor deze oplossing maar ik heb een laptop dus kan niet het bovenstaande
zoals je beschreef dus kan ik nu niks meer of toch wel???????????
 
Of jij begrijpt mij niet, of ik zeg het verkeerd.... :confused:

Ik heb je zojuist een oplossing geboden, waar begin je mij te veliezen in mijn verhaal?

Oplossing (copied text)
---------------------------------------------------------------------------------
Aan je verhaal te zien, is het naar alle waarschijnlijkheid een 'Quick Format' geweest,
en heb je nog niet her-gepartitioneerd. UnFormat geeft dan de oplossing:

http://nl.softpicks.net/software/Ut...plaatsen/Unformat-USB-Drive-Data_nl-97210.htm
of Google naar:
SpinRite 5.0 - Unformat
of:
Getdataback (hierbij manuele command optie nemen)
en
Voor NTFS kun je File Scavenger gebruiken.
( http://www.quetek.com/prod02.htm )

Gebruik je een andere tool dan Acronis DD10? Dan in de tool op zoek gaan naar "Recover Previous Partitions".

Maar de meesten kosten geld, zo'n 40 tot 55 Euro, maar helpen wel! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik die programma geprobeerd hij vindt alleen de c schijf wie dus in mijn laptop zit ,het gaat dus niet lukken om de harde schijf wie in de buffalo linkstation zit om daar de gegevens van terugtehalen :confused::confused::confused:
:confused:
heel erg jammer dat je me niet verder kunt helpen.
 
Ken je niemand anders met een Tower/Desktop-PC ??? :)
Als je in de buurt van mij woont, doe ik het voor je; Almere. ;)
 
ik woon aan de andere kant van nederland de achterhoek.:shocked:
ik heb het opgegeven heb alles geprobeerd en het werkte niet
heel erg jammer maar bedankt voor je geduld en advies.:thumb:
groetjes chocoprinsje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan