HD kan niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhasan

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
hallo

Net heb ik een tweede harde schijf ingebouwd maar ik kan hem nergens vinden.Als ik naar apparaatbeheer ga dan staat die gewoon tussen en als ik hen aanklikt dan krijg ik bericht dat die apparaat werkt corect.
min oude hd heb ik op master gezet en nieuwe op slave(daarvoor stond oude hd op cable select). wat de rest betreft alles is zelfde gebleven.
alvast bedankt.

misschien rare vraag maar heb je hem wel al geformatteerd? Nieuwe harde schijven zijn over het algemeen echt leeg en niet geformatteerd.

Olav

Je zal vanuit dos (win 98 / fdisk) of vanuit windows (patition magic) eerst 1 of meerdere partities moeten aanmaken op de nieuwe harddisk.
Daarna alle nieuwe partities formatteren.

Let wel op, dat windows kan gaan "spelen" met je driveletters.
Een enkele keer komt het voor dat je oude D: ineens E: of F: is geworden.
Wees er dus zeker van dat je niet de verkeerde formatteerd.

Klik je een niet-geformatteerde partitie aan in windows verkenner, dan zal hij er om vragen dit te formatteren.

Ja, het is gelukt ik moest hem formateren.
bedankt heren.

Geplaatst door fener33
hoe formatteer je die nieuwe harde schijf

Hangt helemaal af welke windows je gebruikt, tot Windows ME met bootflop en dan met commando FORMAT en FDISK

vanaf Windows ME kan dit gewoon met de Windows CD. CD erin, in je bios zetten dat je vanaf CD wilt starten of HDD0 als eerste en als 2e de CDROM

Dan start de Windows CD en die ziet dat de hardeschijf niet geformateerd is en vraagt of je hem wilt formatteren.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan