HD Kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik had 2 harde schijven in mijn pc een van 40 Gig de slave die ik gebruikte als Backup en een van 160 Gig de Master
maar op een gegeven moment kwam ik bij het opstarten in het venster waar je gewoonlijk komt als je tijdens dit opstarten op F8 drukt
maar welke mogenlijkheid ik ook probeerde veilige modus of starten met de laatst werkende iedere keer kwam ik weer terug op hetzelfde scherm.
ik ben naar Paradigit gegaan en daar werd na een test verteld dat de schijf van 40 gig kapot was.
deze werd er uitgehaald er werd nog wat nagekeken en alles werkte weer.
na een dag weer opgestart en weer het zelfde scherm.
ik terug naar de winkel weer een test maar die gaf aan dat de 160 Gig schijf in orde was
weer naar huis pc opgestart alles werkte weer
na een tijd werken starte de pc ineens automatisch op en ik kwam in een scherm dat me vertelde dat de HD niet werd gevonden.
terug naar Paradigit mijn pc werd daar gehouden voor een duurtest
enkele dagen daarna werd me gebeld dat de 160 Gig schijf kapot was (gelukkig nog Garantie)

nu is mijn vraag of het mogenlijk is dat de 40 Gig schijf niet kapot was (Wat ik eigenlijk ook hoop) heb ik mijn Backups tenminste terug)
en hoe kan ik dit controleren zonder dat er iets mis gaat met men pc

Volgens mij kun je die 40 gig schijf veilig als slave plaatsen, ook al zou die (bijna) defect zijn. Als 'ie defect is dan loopt in 't ergste geval de pc weer vast. Zo ja, dan die 40 gig schijf er weer uithalen en het probleem is weer opgelost. (Behalve die backupdata dan)

Zo nee, m.a.w. doet 'ie 't wel even of wat langer goed, dan moet je even naar de site van de fabrikant van die schijf surfen en daar een diagnoseprogje downloaden. Daarna weet je 't e.e.a. zeker.

Hartelijk dank zal het uitproberen en kom er nog op terug dan

het heeft wat geduurd maar ik heb de HD aangesloten en hij doet het nog perfect
al mijn backups gered en op cd gebrand
nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan