HD lage schrijfsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray@help

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
hallo,

mijn probleem is het volgende:
ik heb een WD500GB HD erbij gezet maar het overzetten van de oudere HD's naar de nieuwe gaat onwijs traag.
Een bestand van ongeveer 700MB duurt bijna 16 minuten.
terwijl het lezen en wegschrijven van de 500GB HD naar de oudere HD's gaat als een trein.
Waar kan dat aanliggen?

alle firmware is ge-update.
de ide kabel is er een van de snelste(nieuw dus)
de WD500 zit op ide 1 samen met dvd-brander maar ook al geprobeert op ide0 samen met een andere HD.
master/slave wisseling ook geprobeerd
op ide0 zitten 2HD's van 200 en 250 GB
Os = XP
pentium 4 2.0GHz

bij voorbaat dank.

Als ik het zo hoor heeft je nieuwe schijf een niet al te beste schrijfsnelheid. Als je alles al hebt geprobeerd kan ik me niets anders voorstellen dan dat. Indien de schijf goed herkent word, goed geformatteerd is en je 80 aderige ide kabels gebruikt zou dit normaal moeten werken. Je kunt de cache van de schijf inschakelen (via eigenschappen van de schijf zelf) en dit brengt soms een performancewinst met zich mee.

Verder zou het ermee te maken kunnen hebben of je 8 of 16 mb cache hebt, maar dan vind ik het nog erg traag.

Dit even nazien, en ook de plaats van de master of slave aan de kabel, master dient aan het einde van de kabel te zitten en de slave in het midden.

Het probleem is opgelost!
Ik ben uiteindelijk vanmiddag naar Mycom gegaan met mijn desktop.
Daar is geconstateerd met behulp van bijna de complete crew, dat mijn moederbord te oud is voor deze nieuwe HD'.
Hij kan de snelheden gewoonweg niet aan.

Even nog voor de volledigheid:
het is een 80 aderige ide kabel
16Mb cache
goed geformatteerd
en op de juiste plaats aan de kabel.

Ik wil iedereen die heeft meegedacht nogmaals bedanken.

:thumb:

Alleen vind ik het geleuter, hang ook de nieuwste schijven wel eens in een P2 pc, en het werkt altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan