HD laptop gecrashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

robjeh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
15
Goedendag, toen ik vanavond mijn laptop opstartte, kreeg ik een vreemd tikkend geluid te horen, wat op zich al vreemd was. De laptop bleef vervolgens hangen op het eerste scherm, waar staat press F2 for setup, F12 for boot selection. Nu ben ik dus de bios in gegaan, en daar stond mijn harde schijf niet meer tussen. Achter Hard Drive was het nu gewoon leeg.

Het ziet er dus naar uit dat de laptop de HD niet meer leest, of dat de HD gewoon kapot is.
Nu is het een speciale laptop aansluiting, dus ik kan hem niet op de pc aansluiten om te kijken of de HD zelf kapot is. Nu mijn vraag dus, weet iemand hoe ik kan checken of de HD zelf kapot is, of dat er iets mis is met de aansluiting.
 
Het tikkende geluid wijst erop dat de harddisk waarschijnlijk kapot is. Er zijn wel programma's die de hardisk kunnen controleren op fout, maar deze sluiten niet uit of het niet toch aan de aansluiting op het moederbord is.
de enige manier om zeker te zijn is om met een tweede harddisk te kijken of het systeem wel opstart. Maar dan moet je die wel een hebben natuurlijk.

Ga er maar vanuit dat de harddisk het niet meer doet. Als je geen garantie meer hebt dan, ben je het beste af met een kapote harddisk. Koste voor een nieuw moederbord zal tussen de 300 en 400 euro zijn. Een harddisk heb je wel voor 50 to 70 euro (afhankelijk van de opslag capaciteit)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met Gulp eens.
Het feit dat je een tikkend geluid gehoord hebt geeft aan dat de hardeschijf vrijwel zeker overleden is :(.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan