HD laptop gecrashed

• Onderwerp starter Onderwerp starter ODee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ODee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Ik hoop dat ik de vraag in de juiste afdeling plaats

Ik heb een Laptop merk Acer Aspire 5349
waarvan de HD dusdanig gecashed is dat ie niets meer doet.:confused:
Ik heb een nieuwe HD in de laptop gezet en wil nu dus Win7 opnieuw erop zetten,....
wat ik ook doe ik krijg of een blauw scherm of op het eind allemaal foutmeldingen en dan doet ie ook niets meer. :(

Vraag: wat of hoe moet ik handelen om toch weer win7 op de HD van de laptop te krijgen?

Bedankt alvast voor de , hopelijk, bruikbare antwoorden.

Ik kan je wel vertellen wat ik gedaan had.
Ik heb met acronis een exacte kopie op mijn nieuwe schijf gezet.
En toen met de recovery partitie windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb de acronis lite van de western digital website gebruikt.

Goede morgen Palomino,

zou ik kunnen doen, ware het niet dat ik dus geen backup heb van die HD.:o
Hij is gecrashed en doet dus he-le-maal niets meer........is gewoon dood.
Daarom heb ik er een nieuwe in gezet en wil deze dus weer opnieuw instaleren
maar krijg steeds een blauw scherm :(

Mogelijk heb je een UEFI bios in de laptop maar een W7 versie die daar niet geschikt voor is.

Tijs.

helaas moet ik je mededelen dat er altijd Win7 opgestaan heeft.
Dus daar kan het niet aan liggen!!

a. Als W7 was voorgeïnstalleerd: Gebruik je nu een officieel meegeleverde W7 DVD waar je nu mee probeert te (her-)installeren?
b. Indien W7 niet was voorgeïnstalleerd: Gebruik je nu dezelfde W7 installatie-DVD als waarmee W7 op die laptop is gekomen?

Indien antwoord bij a. Nee is of antwoord b. Nee is, dan blijft mijn tip gewoon staan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat het blauwe scherm aangeeft? want dat is wel van belang.
Schrijf de code op, want het kan wel een hardware gebeuren zijn!

Dus start je laptop op met de dvd van Win 7 erin......start op van de dvddrive.......(in bios zetten, maar ik denk dat je dat wel weet) en dan als je het blauwe scherm krijgt, even op je gemak opschrijven wat daar staat aan cijfertjes en letters.

Dan kan je zelf het nummer wat normaal begint met 0 x 00000 en dan de resdt opzoeken via google. Dan kan je uitzoeken wat de oorzaak is.
En zet het ook even hier neer dan.

ps. welke win probeer je te installeren? Is het wel dezelfde versie als erop stond? 32 bit of 64 bit......het kan allemaal het verschil maken!!
Dus zoek even op welke Win 7 erop stond, want waarschijnlijk had je een laptop met een recovery partitie en geen dvd/cd erbij. (bedenk ik mij maar zo)

Laatst bewerkt:
Opgelost!!
Ik heb ook op het WWW wat gezocht en vondt iets watik geprobeerd heb wat heb ik geprobeert....
ik heb in de BIOS de AHCI mode omgezet naar IDE en nu deed ie het wel.:d

Heb wel eerst een NIEUWE HD erin gezet want die oude was dus echt exit. ( dan kreeg ik dus dat blauwe scherm te zien)
Na die nieuwe niet meer :thumb:

bedankt voor de tips en truuks.:thumb:

Fijne voortzetting van de week

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan