HD loopt paar seconden vast met een tik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meeuwes

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Mijn Hard disk heeft al een tijd lang problemen. Als ik een spel met de grafische pracht van battlefield 2142 speel dan hoor ik zo nu en dan een tik in mijn pc waarna het beeld 2 seconden bevriest... Dit gebeurt vaker bij maps met veel spelers, maar ook bij andere games of soms ook gewoon als alleen windows en een paar andere programmas draaien.
Voorheen kon ik gamen zonder problemen. Ik heb al een Memtest gedaan waaruit bleek dat 1 van mijn ramlatten niet deugde. Die is inmiddels vervangen maar het probleem blijft.

Ik heb mijn kast opengemaakt en het geluid lijkt te komen uit één van mijn harde schijfen. Ik heb 2 schijven, 1 van maxtor en 1 van Western Digital.

Ook heb ik een HD check programma gedownload van WD... deze gaf geen fouten aan. De disk check programma van maxtor werkt niet goed op mijn pc gek genoeg.

Nieuwe HD kopen om te testen? Één van de Hd's (zonder windows) ontkoppelen om te kijken of het in de HD zonder windows zit.

Als de HD met windows kapot is.. kan ik dan een nieuwe kopen en alle informatie overzetten??

waar kan ik zien uit welke serie die komt... Maxtor berucht om dit soort problemen?

breek me de bek niet open ;)
voor mij is maxtor verleden tijd

aanvulling op de vraag.

download maxblast en run de testen zie dan of er fouten of defecten zijn

Laatst bewerkt:
ok thanks...

maar waar kan ik maxblast downloaden.. ik heb een maxblast gedownload maar die is om dingen te partitioneren ofzo :P

Waarschijnlijk wordt er Powermax bedoeld.
Dat is inmiddels verander in Seatools, en hier te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan