HD-mediaplayer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om te kijken welke mediaplayer ik wil kopen.
Graag wil ik jullie advies rondom een aantal praktische vragen:
wat is (vanuit jullie ervaring gezien) het handigste, een externe HD of intern geheugen ?
hoeveel geheugen is raadzaam, wanneer ik graag films, series en muziek wil opslaan (is 2 tb too much of goed gezien de toekomst ?)
Zijn er mogelijkheden van mediaplayers met display ? Of is dit niet raadzaam ?
Ik wil divx kunnen afspelen. Kunnen alle mediaplayers dat ?
Hebben jullie een advies rondom merk e.d. Geld speelt niet echt een rol, max 300,-.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Ik heb de Playon!HD Mini, daarin zit geen harddisk, maar je kunt er een externe harddisk of USB stick op aansluiten.
Dat is makkelijk omdat je dan alleen even de externe harddisk of USB stick op je computer hoeft aan te sluiten om snel even een filmpje erop te zetten.
Nadeel van veel Mediaspelers met een interne HD is dat ze vaak problemen geven met aansluiten op een PC.
De Mini speelt alle formaten af, dus ook DivX en HD films (mkv), foto's en mp3 en heeft ook DD5.1 en DTS geluid.
Eventueel kun je ook losse (interne) schijven gebruiken met een Docking station, als je dan een dockingstation aan de Mini hangt en eentje aan de PC, dan kun je helemaal snel even wissellen.
Geen idee hoeveel films en welk formaat je hebt, maar een normale HD film (mkv) is ongeveer 4,5GB, dus op een 1TB gaan dan ruim 200 films ;)

Laatst bewerkt:
Kreeg van vrienden het advies om de Western Digital WD TV Live Hub te kopen.
Ik twijfel nog steeds tussen deze of de Playon!HD Mini. Heeft iemand nog een concreet advies voor me ?

Groet, Marjolein

Tja die WD TV live Hub ziet er ook goed uit, maar ik lees dat er veel problemen met de installatie tussen TV en PC zijn.
Ook speelt hij minder formaten af dan de PlayonHD Mini.
Het voordeel van de Playon Mini is dat je 'm gewoon op je TV en evt. geluidset aansluit en dan kun je met een externe schijf of USB stick makkelijk je films, foto's en muziek van je computer afhalen.
Dus niet teveel poespas, maar wel makkelijk en snel al je films bekijken ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Hereistom,

Wat is het voordeel van een dockingstation boven een kleine, compacte externe schijf ?

Gr, Marjolein

Het voordeel als je twee dockingstations hebt, is dat je dan snel de schijf kan wisselen als je er even snel een film op wilt zetten, je trekt hem eruit en klikt 'm bij de computer er weer in, en wil je later meer ruimte kun je gewoon een losse schijf erbij kopen. En losse Sata schijven zijn ook sneller.
Bij een externe schijf moet je weer alle stekkers loshalen en weer vast maken ;)

heb je dan ook een AC-Ryan USB Adapter Wireless-N WLAN 300Mbit, voor Playon!HD erbij ?

Hoi Hereistom,

Gekocht, aangesloten en ZEER tevreden !
Bedankt voor je hulp !

Gr, Marjolein

Hoi Marjolein,

Fijn te horen dat hij bevalt, dat had ik ook wel verwacht :D
Heb je nu ook een dockingstation?
Als je er nog vragen over hebt, dan lees ik het hier wel ;)
Veel plezier ermee :thumb:

Groeten van Tom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan