HD met XP in andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
ik werk met een pc met Vista Premium. Nu heb ik uit een andere pc een hardisk met daarop XP. Die heb ik geplaatst in de Vista-pc. Hoe kan ik XP draaiend krijgen op die Vista-pc?
Alvast bedankt.
Rudi Wissink.

Hoi !

Dat gaat zo niet !

XP herkent de PC waarop hij geinstalleerd is en zal op een andere PC niet opstarten.

Je hebt bovendien het probleem dat de boot.ini niet op de C-schijf staat, dus XP kan niet eens opstarten.

'n Mogelijkheid is opstarten van de XP CD, kiezen voor installeren, deevt. aanwezige editie's van XP worden nu gezocht.

Wordt deze gevonden (wat ik betwijfel), dan kun je voor R9epair) kiezen.

Daarna moet je dit: http://www.pro-networks.org/forum/viewtopic.php?p=607987 nog maar es goed doorlezen.

Succes,

Harry.

Hey Harry,
onder Vista moet je toch gewoon een dual-boot kunnen regelen?
Dus als ik XP opnieuw installeer op die XP-schijf, dan moet het toch kunnen?
Hoewel ik wel de nodige problemen lees in dat linkje....
Rudi

Hey Harry,
tsja, dat geeft wel te denken als je dat zo leest.
Maar als ik nu de Vista-schijf afkoppel, en dus alleen de XP-schijf aangesloten houd, en ik repareer op die manier XP, dan zou in elke geval XP moeten werken.
Vervolgens sluit ik ook de Vista-schijf weer aan.
Dan kan ik toch, door tijdens het opstarten op F8 te drukken, kiezen voor één van de schijven voor het opstarten?

Graag je reaktie.
Rudi

Laatst bewerkt:
Hallo !

Die mogelijkheid had ik wel overwogen, maar het gaat je probleem toch niet oplossen !

Want dan wordt de schijf met XP erop de C-schijf, en die mist dan weer de VistaBootEditor.

Mijn voor keur zou hebben: de Vista-schijf eruit, XP repareren, Vista schijf erbij, opstarten in XP (anders gaat dan niet), Vista DVD erin, de de bestaande Vista-installatie overschrijven.

Daarna ben je klaar.

Anders blijft je niets anders over dan de links uit m'n vorige post te volgen.

Succes,

Harry.

OK Harry,
gaan we zo doen!
Je hoort nog.
Groetjes,
Rudi.

Hey Harry,
sorry, heeft even geduurd, maar ben nu bezig met het repareren van de XP-schijf.
Er wordt gevraagd naar een Administrator wachtwoord. Maar omdat die pc altijd aanstond(en ik me dus nooit hoefde aan te melden) weet ik dat niet meer. Waar kan ik dat vinden?
Groetjes,
Rudi.

het kan niet om een bestaande xp te repareren op een heel andere pc .
xp zoekt naar de chipset en als hij die niet kan vinden .
dan start hij gewoon niet op .
en door een repare opdracht krijg je ook geen multi boot .

Hoi !

@ultraplex: lees m'n link van 4-5 j.l. es !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan