hd monitor probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eksit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Hallo,

ik heb sinds kort een samsung tv gekocht, 32" 1080P, ik heb hem aangesloten op mijn pc nu met een DVI naar HDMI kabel. mijn grafische kaart is een nvidia 9800 GTX +, alleen als ik nu 1920x1080 resolutie gebruik is het beeld niet scherp, de kleuren zijn dan anders, beetje vaag, zit veel wit tussen onder andere. ik heb nu geen idee hoe ik dat goed kan krijgen,
Enige suggesties?

bedankt!

grtz, Robert.

@Robert,

Kijk eens naar de refresh rate.. En niet alle TV's kunnen op 1080p aangestuurd worden door een PC.
Ik heb zelf een LG 32" waar het wel mee werkt. DVI -> HDMI Kabel en tada werkt super.

Wat je ook even kunt nalezen in je manual van de TV.. Enkele HDMI Poorten kunnen geconfigureerd zijn voor
1080p pak bij voorkeur de poort die aanbevolen wordt voor gaming console.

Als ik de HDMI kabel in een andere poort steek heb ik ook minder beeld quality net alsof er een stuk plastic folie overheen gespannen staat (om maar een voorbeeldje te noemen)..

Geef anders eens het volledige Type Nummer van je Samsung TV.

Groetjes,
René

Hey,
bedankt voor de reply, ik heb eens naar de refresh rate gekeken en op 30Hz is ziet het er al een stuk beter uit dan 60 of hoger,
alleen het verschil tussen 1920x1080 en 1680x1050 is niet te merken, qua grote van het scherm dan.
Ik heb echt geen flauw idee wat hier mis is :confused:

het is btw een samsung 5 series

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:)

Ik heb je "dubbele" bericht in het bericht erboven gezet. Gebruik de "Aanpassen" knop de volgende keer.:)

Refreshrate van 30Hz is veel te weinig voor HD lijkt me. Mijn Samsung (6 Serie) geeft met HD 50Hz of 60Hz weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan