Hd Monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

freezera

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Boy's

Als ik op diverse sites van multimedia magnaten (sony, samsung,....) surf en ik zoek naar Pc monitoren kan ik nergens uitzoeken of deze HD ondersteunen.
Hierbij veronderstel ik dat deze nog niet in het gama opgenomen zijn.
Of vergis ik me? Hoewel het me vrij onlogisch lijkt vermits eind dit jaar HET pc game van 2007 uitkomt "Crysis". Terwijl dit spel HD ondersteunt! Moeten we dan allemaal een LCD of Plasma TV kopen met PC ingang voor in HD resolutie te kunnen gamen? Of zijn er monitoren die zonder enige twijfel HD ondersteunen?? Of is het nu eenmaal zo dat er voor monitoren geen high definition labels gebruikt worden maar op een andere manier weergegeven wordt?

Alvast Bedankt
Freezera

Onder HD bij tv-schermen verstaat men een resolutie van 1024 x 768 pixels.....
Dat haalt tegenwoordig het meest kromme TFT scherm....
De meeste moderne PC-schermen hebben weinig moeite met 1680 x 1050....

Dus met het kopen van een plasma tv zou je een stap terug doen......

achzo, dat verklaard veel hartelijk bedankt ErpCity!! voor deze duidelijke uitleg :)

Er is een groot verschil tussen de resoluties van PC beeldschermen en TVbeeldschermen.

een TV beeldscherm is gemaakt om TV op te kijken. heel logisch want het heet een TV beeldscherm. het heeft dus een totaal andere resolutie als een PC beeldscherm.
(daarom ziet teletekst altijd zo blokkerig).

Hoe dat zit met de resoluties van HDTV weet ik niet precies. dan moet je hier ff kijken KLIK HIER.

Het is onzin dat 'De meeste moderne PC-schermen hebben weinig moeite met 1680 x 1050....'
als je een scherm hebt waarvan je weet dat het een andere resolutie heeft. dan kan het beed vervormen of je ziet helemaal niks als de res. hoger is dan 1680 X 1050

Het is handig om de volledige resolutie aan te sturen naar het beeld scherm.
Dan ontstaat er geen vervorming en ziet het er ook scherp uit.
je kunt ook een lager resolutie naar het scherm aan sturen mits deze dezelfde verhouding heeft. anders vervormt het beeld erg.
Die resolutie mag dan niet hoger zijn dan die 1680 X 1050.

De resolutie 1680 X 1050 begint bij 20" breedbeeld. het gaat om een PC beeldscherm dus
het heeft een verhouding van 16:10

Andere 20'' beeldschermen heeb een resolutie van 1600 X 1200
dit is dus een verhouding van 4:3

Zelf hebik een 20" breedbeeld scherm van 1680 X 1050 en de meeeste spellen zien dr geweldig uit op die resolutie.

en met zo'n scherm kun je dus Crysis mooi op spelen.

wat jij bedoelt is, denk ik, dat Crysis DirectX 10 ondersteund.
En daar heb je dan weer een videokaart voor nodig om het beeld zo realistisch mogelijk te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan