HD niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb mijn systeem een upgrade gegeven naar een P4 2,8 GHZ.

De HD uit mijn oud systeem heb ik ook geïnstalleerd.

Nu kan ik die niet benaderen(diverse mappen).
Ik heb geen toegang.

Hoe is dit op te lossen?

Greetz Patrick

Er vanuit gaande dat je twee HD's gebruikt,
Vraag ik me af of je ze als master en slave hebt ingesteld.

Sorry, ik gaf iets te weinig info.

k zie de HD wel, kan er ook inkomen, maar tot sommige bestanden heb ik geen toegang.(rechten)

Greetz Patrick

Heb je de programma's waar deze bestanden mee zijn gemaakt wel geinstalleerd staan?
Bepaalde extensies zijn daardoor mogelijk niet te benaderen.

Het gaat om een paar duizend foto's.
Downloads, en programma's(de setup's)

Ze staan niet op een apparte partitie op die schijf.
En waarschijnlijk omdat ik de beheerder van die computer was, krijg ik nu geen toegang tot die bestanden.

Greetz Patrick

De schijf is wel NTFS:(

Ik heb het geprobeerd in veilige modus, maar wanneer ik F8 gebruik, kom ik niet in veilige modus, maar in een keue scherm waarop ik wil booten.:confused: :confused: (betreft een ASUS P4P800S)

Greetz Patrick

ps: volgens mijn BIOS is de temp van mijn CPU 60 graden, volgens AIDA32 28 graden.
Wat kan ik geloven? P4 2,8 GHZ 800Mhz

Misschien zie ik het verkeerd je wil al je foto.s veilig stellen als op je oude schijf het besturing systeem nog staat zet dan alles even terug en hang je nieuwe schijf als slave daarbij maak een aparte dir aan kopieer alles en zet je hd(nieuw) weer in je nieuwe systeem
dit heb ik in een ver verleden vanaf een 486 naar een
Pentium3 eens gedaan en dat werkte (Sorry lang verhaal):eek:

ownership hdd

Waarschijnlijk moet je de 'ownership' veranderen van je oude schijf, waarschijnlijk is er nu geen owner (de oude owner is een oud nummer van dat je oude account, bestaat niet in de nieuwe besturingssysteem) . Verander dat naar 'Administrators' dan heeft in iedergeval de administrators accounts toegang. Zorg dat de administrator alle rechten krijgt. Meteen replace permission entries on all child objects, anders kun je nog niks openen. Dit te doen via de eigenschappen van je harde schijf. Open windows eplorer, selecteer de bewuste harde schijf, rechtermuisknop, kies 'eigenschappen', daarna security (weet niet hoe het heet in het nederland, want zelf gebruik ik xp engels). Kies nu tabblad 'owner' en selecteer hier 'administrators', zet meteen een vinkje bij replace ownwer on subcontainers and objects' en klik ok. Ga nu naar tabblad permissions. Selecteer hier de adminstrators account, klik op 'edit' en zet overal een vinkje voor bij 'allow'. Zet ok een vinkje bij 'replace permissions on all child objects...' Klik op ok. Ga nu naar tabblad 'security' en selecteer de administrators account, zet oveal een vinkje bij 'allow' voor deze account. Ik neem aan dat je windows xp pro hebt, in de home edition weet ik niet of het op een soortgelijke manier gaat.

Laatst bewerkt:
Heb met het programma datarecovery alle data terug kunnen halen, daarna de schijf geformateerd. ;)

Dus opgelost.

Greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan