HD niet zichtbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jips
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jips

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Sinds enkele dagen doet mijn externe hardeschijf het niet meer, het is een western digital van 1,5tb. Mijn pc herkent de schijf niet meer, ik ben bij een computer winkel geweest voor advies zij zeggen dat de aansluiting beschadigd is waardoor de schijf niet meer communiceert met de pc.
Om niet al mijn data te verliezen kreeg ik als oplossing dat ik de schijf open kon maken en dan via een sata aansluiting op het moederbord aan te sluiten.
Het is gelukt om de schijf te openen en aan te sluiten op het moederbord alleen ziet mijn pc niet dat ik de sata in gebruik heb genomen. Het lukt mij niet om via de boot de sata te activeren, mijn vraag is dus: hoe activeer ik die?

alvast bedankt, jips.

heb je de voeding(van de hdd ) ook aangesloten ?
draait de hdd ?

Ja, op beide vragen is het antwoord ja.
In de boot staan de eerste 2 sata aansluitingen geactiveerd 1 van de orginele hdd en 1 van de dvd player. De andere 2 zijn grijs en staat niks ingevuld, die moeten allebei geactiveerd worden 1 voor de 2de hdd en 1 van de 2de dvd player.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sata aansluitingen hoef je niet te activeren ; als ze grijs zijn is er niets aangesloten of herkent het bios het aangesloten apparaat niet
Het kan zijn dat de interne chip v/d hdd kapot is
Heb je nog een andere pc waar je het ding aan kan sluiten ?

Ik heb de hdd nu in de sata aansluiting van de dvd player gedaan en dat werkt wel, de schijf doet het gewoon op die aansluiting.
Alleen nu heb ik geen dvd player meer, beide players zitten nu in de andere 2 sata aansluitingen. Is er een manier om de andere 2 aansluitingen ook te laten werken zodat de dvd players weer werken? Of zijn die aansluitingen kapot?

Volgens mij heb ik een nVIDIA nForce 6100-4xx, AMD Hammer.

nvidia nforce 6100 is de chipset ; amd hammer is het k7 platform van amd
Ik wil graag het merk en type weten ,dan kan ik of jij het opzoeken ivm die sata poorten
deze freeware -everest home 2.20 - geeft allerlei info over je systeem
http://majorgeeks.com/download4181.html
of je moet de kast openmaken en even zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan