HD of niet en welke laptop is beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelle1505

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen een nieuwe latop aan te schaffen. De Acer Aspire 8930G-584G32BN trekt mij wel aan. Nu is het zo dat bij praktisch iedere vergelijkingsite andere specificaties staan voor de zelfde laptop. Ik ga er vanuit dat hij Full HD is omdat dit op de meeste sites geschreven staat. Nu is mijn vraagje, is het mogelijk dat een Laptop Full HD is als de resolutie van de laptop alleen 1680 x 945 pixels is?

Hierbij de voledige specificaties mocht dit nodig zijn:

Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processornummer T5800
Kloksnelheid 2000 MHz
Intern RAM-geheugen 4096 MB
Maximaal RAM-geheugen 4096 MB
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Capaciteit harde schijf 320 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Schermdiagonaal 18,4 inch
Schermresolutie 1680 x 945 pixels
Schermtype TFT-LCD
Type videokaart Geforce 9600M GS
Videogeheugen 512 MB
Totaal videogeheugen tot 1280 shared MB

Zijn `grote broer de Acer Aspire 8930G-904G32BN` die 400,00 Euro duurder is heeft een Geforce 9600M GT kaart met 1Gig aan Videogeheugen en een resolutie van 1920 x 1080 pixels. Verder is het intern geheugen DDR3. Verder heeft zijn grote broer Cinematic True 5.1 Surround met 6 speakers en deze High Definition Audio met 5 speakers (sommige sites zeggen 2 speakers, dus dat is niet zeker)

Is het die 400 Euro waard of maakt het uiteindelijk niet zo heel veel uit. Ik doe eigenlijk alles wat je, je kan bedenken op mijn laptop, spelletjes spelen, internetten, office gebruiken, films kijken alles.

Ik hoor graag jullie adviezen.

Voor het gebruik dat jij noemt, is de 'kleine broer' ook goed hoor.
Echter, welke spellen wil je spelen?

Bedankt voor je reactie maar hoe zit het met dat Full HD gebeuren, ik heb zoiets van als er een Blu Ray drive inzit dan kan ik er beter goed gebruik van maken toch?! Ik speel vooral spelletjes zoals Command and Conquer, Settlers en hopelijk later The sims 3 :D

1440x900 (WXGA+) is gewoon goed hoor.
Maar verder moet ik wel even kijken of die spellen die jij nu geeft kunnen draaien op de 'kleine broer', al verwacht ik dat het moet kunnen.

EDIT: Heb even gekeken en die spellen zouden geen problemen moeten kunnen opleveren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan